Vraag

ik mag niet kiezen naar welke middelbareschool ik ga ? wat moet ik doen

  • 25 February 2022
  • 17 reacties
  • 138 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

hey ,zoals jullie al zien mag ik niet kiezen naar welke middelbare school ik ga mn ouder willen me naar een islamitisch middelbare school sturen in Amsterdam terwijl ik in Utrecht woon. en na een jaar naar een middelbare school die pas in eind 2023 opent maar ik wil dat niet wat moet ik doen?


17 reacties

Hey,

Ik zal het er met je ouders over hebben en desnoods met de juf/meester die je nu hebt. 

~Ikke13

Reputatie 7
Badge +19

hey ,zoals jullie al zien mag ik niet kiezen naar welke middelbare school ik ga mn ouder willen me naar een islamitisch middelbare school sturen in Amsterdam terwijl ik in Utrecht woon. en na een jaar naar een middelbare school die pas in eind 2023 opent maar ik wil dat niet wat moet ik doen?

Zeg dat je niet wilt

Reputatie 6
Badge +3

hey ,zoals jullie al zien mag ik niet kiezen naar welke middelbare school ik ga mn ouder willen me naar een islamitisch middelbare school sturen in Amsterdam terwijl ik in Utrecht woon. en na een jaar naar een middelbare school die pas in eind 2023 opent maar ik wil dat niet wat moet ik doen?

Zeg dat je niet wilt

heb al gezegd eerst over die in amsterdam maar ze zeiden je gaat daar natoe of je gaat niet naar een middelbareschool 

Reputatie 7
Badge +7

Ten eerste, zij mogen niet bepalen naar welke school jij gaat of niet. Het is jouw toekomst en jij moet bepalen naar welke school je gaat en wleke school je leuk vindt. Zeg dat tegen je ouders, dit kan echt niet.

Jij hoort zelf te weten naar welke school je gaat

 

MCES 

Reputatie 6
Badge +3

Ten eerste, zij mogen niet bepalen naar welke school jij gaat of niet. Het is jouw toekomst en jij moet bepalen naar welke school je gaat en wleke school je leuk vindt. Zeg dat tegen je ouders, dit kan echt niet.

Jij hoort zelf te weten naar welke school je gaat

 

MCES 

mijn ouders bemoeien zich overal mee en ik mag niet eens privacy hebben.

Praat eens met hun over

Want jij heeft ook vrijheid 

Reputatie 7
Badge +7

Praat eens met hun over

Want jij heeft ook vrijheid 

 

 

Ja, praat met je ouders, want iedereen heeft vrijheid en mag doen wat je wil. 

Reputatie 6
Badge +3

Praat eens met hun over

Want jij heeft ook vrijheid 

 

 

Ja, praat met je ouders, want iedereen heeft vrijheid en mag doen wat je wil. 

heb al gedaan maar hij wilt niet luisteren

Praat met je leraar er over

Want dit is niet oké

Reputatie 6
Badge +3

Praat met je leraar er over

Want dit is niet oké

als ik dat ga doen gaan mn ouders mij weer slaan

Reputatie 6
Badge +3

ik heb een keer veilig thuis bij gehaald want ik werd keihard geslaagd ik heb er nog littekens over en ik heb ook een keer uit huis weggerend maar niks helpt en als je je vraaagt naar waar ik ging ik ging gewoon naar de schuur ( wij wonen in een flat)

Reputatie 4
Badge +1

hey ,zoals jullie al zien mag ik niet kiezen naar welke middelbare school ik ga mn ouder willen me naar een islamitisch middelbare school sturen in Amsterdam terwijl ik in Utrecht woon. en na een jaar naar een middelbare school die pas in eind 2023 opent maar ik wil dat niet wat moet ik doen?

 

Als je op school bent, zeg dan het tegen je leraar, die kan dan bijvoorbeeld je ouders bespreken. 

 

En als je jou dan weer slaan, bel 112 of laat iemand anders het doen want dit is niet normaal, jij moet dat kiezen en 'of je gaat niet naar een middelbareschool' is een dreiging, en als ze dat echt menen, dan is dat illegaal en kunnen ze na het politie bureau. 

 

Nog een fijne dag! 'penny is out!'

Reputatie 6
Badge +7

Ten eerste, zij mogen niet bepalen naar welke school jij gaat of niet. Het is jouw toekomst en jij moet bepalen naar welke school je gaat en wleke school je leuk vindt. Zeg dat tegen je ouders, dit kan echt niet.

Jij hoort zelf te weten naar welke school je gaat

 

Ehm nee.  Je hebt gelijk dat een schoolkeuze belangrijk is voor je toekomst. En daarom laat je die keuze niet over aan een kind van 12 zonder enige kennis of levenservaring.  Serieus, hoe kan een kind van 12 aan zien of een school goed is? 

Leuk bedacht maar hier hebben ouders echt wel iets te zeggen.

Ik ben het niet eens met @jongen999. In Nederland zijn alle middelbare scholen goed, in principe maakt het dus niet uit naar welke school je gaat. Alleen als je een heel ander niveau dan je advies gaat doen kan het zijn  dat je ouders zeggen dat je beter wat anders kan kiezen. Uiteindelijk gaat het erom dat het kind zich fijn voelt op school daarom mag een kind zelf kiezen.

Probeer met je ouders te praten, vertel waarom jij niet naar die school wil. Als ze je slaan is dit niet oké, dan moet je echt hulp zoeken!

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @wolfgirl12 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Groetjes,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @wolfgirl12 

heb je al gechat met de kindertelefoon zelf? Het is namelijk echt niet oké wat je ouders doen. Je hoort zelf een keuze te hebben. En ze horen je al helemaal niet te slaan… graag een update over hoe het met je gaat <3

Groetjes E. 

Reputatie 7
Badge +9

Elk kind heeft recht op privacy je mag niet geslagen worden en ze kunnen niet zeggen dat als je niet naar die school gaat dat je dan niet naar een middelbare school mag je ben leerplichtig tot je achttiende maar zeg tegen ze dat je dan niet naar school gaat want dan komt leerplicht langs en dan kan je dit zeggen misschien kunnen zei het oplossen 

Reageer