Vraag

ik huil door schoolstres

  • 13 September 2020
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 8 reacties

Hoi ik zit op het MBO eerste jaar niveau 1 ICT. Ik vind de opleiding leuk om te doen. Maar vaak als er maar 1 ding gezegd word waarvan ik denk dat ik het niet kan krijg ik al snel een huilbuil. Ik heb erg last van faalangst en jk schaam me er erg voor dat ik steeds moet huilen. Wat kan ik hieraan doen en hebben meer mensen dit?

 

alvast dankjewel


1 reactie

Het is heel normaal dat je sommige dingen nog niet beheerst toch, daarvoor zit je immers op school. De opleiding is bedoeld om jullie zulke dingen te leren. Als je alles al weet heb je d'r niets meer te zoeken:stuck_out_tongue_winking_eye:. Het is dus helemaal niet erg dat je sommige dingen nog niet kunt. Je zult ook zeker niet de enige zijn.

Wel vervelend dat je zo’n last van die faalangst hebt. Misschien kun je eens informeren of er op jouw school ondersteuning is. Anders is een therapie buiten school misschien iets waar je baat bij hebt. Ik zou dit sws eens overleggen met je mentor of ander contactpersoon op school. Zij kunnen je vast verder helpen. Je zult echt niet de enige zijn die hier last van heeft.

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjess

Reageer