Vraag

ik heb stress door school kan iemand mij helpen?

  • 17 May 2021
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Badge

Ik heb steeds meer proefwerker en dus ook meer stress. Ik kan moeilijk leren en mij concentreren en ik zou graag tips willen om dit te verbeteren en om stress te verminderen! 


4 reacties

Badge

Heyy!

in welke klas zit je? Ik zit zelf in 3 havo en ik zou je wel wat tips kunnen geven. 

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Beste 8617_anoniem,

Dit zijn tips die voor mijn proefwerk-stress helpen:

  1. Gebruik de ‘pomodoro’ studeer methode (https://pomofocus.io/)
  2. verdeel je leer werk in realistische blokken van 25minuten 
  3. houdt je aan die blokken waar mogelijk is
  4. leer dingen zoals, woorden en grammatica rijtjes, flink van tevoren
    ((minimaal)5dagen, zodat je het kan opdelen in hapbare stukken)
  5. leer voor dat je je proefwerk maakt niet meer (hoogstens iets als een grammatica regel of cultuur tekstje)
  6. ontspan tijdens het proefwerk, maak wat je weet
  7. als je langer dan 1 minuut stil staat bij een vraag met geen idee wat je moet doen, ga dan verder met maken en probeer de opgave te vergeten, als je tijd over hebt, kijk hem dan nogeens
  8. als je proefwerk voorbij is, laat het zijn voor wat het is, of het goed of fout ging, het is ingeleverd, dus druk maken is alleen maar energieverspilling.

 

Hopelijk heb je wat aan mijn tips!
groetjes,

username_unknown

Reputatie 7
Badge +19

Het kan helpend zijn om een planning te maken met hoe en wanneer je alles gaat leren/maken. Zo voorkom je stress doordat je je gewoon aan een vast schema kan houden. Begin ook optijd zodat je genoeg tijd hebt en niet alles op het laatste moment moet doen.

Badge

Heyy!

in welke klas zit je? Ik zit zelf in 3 havo en ik zou je wel wat tips kunnen geven. 

 

 

Ik zit in de eerste

Reageer