Ik heb geen vrienden in de brugklas! Kan iemand me helpen??

  • 13 May 2019
  • 6 reacties
  • 530 Bekeken

Badge
Ik al een jaartje geleden verhuist van dorp naar stad. Ik bleef toen gewoon nog op dezelfde basisschool in m'n dorp zitten. Maar naar de zomervakantie moest ik naar de brugklas, in de stad dus.
Ik nam een school totaal niet vlakbij m'n huis, omdat mijn oude klasgenoot (zij zat in mijn vriendengroep, maar zij was de minst closeste vriendin van iedereen) daar ook heen ging, en ik durfde niet naar een school waar ik nog niemand kende. Dus moest ik ook met de bus, want ik mag van mijn moeder niet in mijn eentje fietsen van z'on grote afstand.

Nu het belangrijkste: Mijn oude klasgenoot ging natuurlijk niet meer met mij om omdat ze al nieuwe vrienden maakte. Ik ging wel vaak bij haar vriendengroep in de pauze zitten, maar ze vonden het allemaal vreemd dat ik bij hun zat. En mij oude klasgenoot had allemaal roddels verteld over mij,
dat ik soms bij haar afkeek enzo en toen ik vroeger door de klas heen riep enzo. vroeger was ik namelijk die grappenmaker van de klas, die de leekrachten altijd irriteerd. Want nu ben ik verlegen en durf ik dat nie meer. Ik praat zelfs niet meer (in gesprekken) het komt vooral omdat vroeger begonnen mijn klasgenoten altijd de gesprekken, nu zeggen ze niet eens hoi terug. Ik zit meestal in de mediatheek mijn huiswerk te maken, maar nu zijn de exames begonnen dus het zit daar nu vol met iedereen die wil leren. Ik ga btw waarschijnelijk volgend schooljaar naar een andere school in de buurt, omdat dat vlakbijer is. Ik heb trouwens nog wel een groepsapp waar m'n basisschool vrienden in zitten, maar daar zit 'mijn oude klasgenoot' dus ook in😑.

Ik heb dus geen vrienden in de brugklas, HELP me PLS!😥

6 reacties

Hey VliegendeKokosnoot

Je zit in de brugklas, en bent op zoek naar vrienden. Iemand die je kende vanop de basisschool zit op dezelfde school, maar die vriendschap is verwaterd.

Zou je op een onbekende durven afstappen? Iemand die alleen zit in de mediatheek, of in de aula? Je zou kunnen zeggen dat je niet graag alleen bent, dat je liever wat gezelschap hebt. Tijdens het studeren gaat een gesprekje voeren wat lastig, maar gedurende een pauze zou je met degene waar je naast bent gaan zitten, een kennismakingsgesprek kunnen hebben.

Zou je kunnen afspreken met iemand van de basisschool? Je zou deze een privé-berichtje kunnen sturen. Ook biedt een nieuwe school de kans op het maken van nieuwe vrienden. Soms gaat dat vlotter, als je nog niemand kent.

Groetjes
Kenshin
Hoi,
Wat vervelend!
Het lijkt me inderdaad een goed plan dat je volgend jaar naar een andere school gaat. Je moet gewoon al je moed bij elkaar schrapen.
Toen ik naar de brugklas ging, kende ik ook helemaal niemand. Létterlijk niemand. Iedereen van m'n oude basisschool was naar een andere school gegaan, maar ik wilde daar niet heen.
Ik heb dus gedaan wat voor mezelf het beste is, en dat moet jij ook gaan doen. Ik heb nu geweldige vrienden, en mis m'n basisschoolvrienden helemaal niet. Absoluut niet zelfs, want de vrienden die ik nu heb zijn veel beter :D
Als je volgend jaar naar een andere school gaat zou ik als je in de klas komt meteen bij iemand gaat zitten die je aardig lijkt, of ook alleen zit. Dat heb ik ook gedaan, en het meisje die ook alleen was, en waar ik naast ging zitten, is nu een van m'n beste vriendinnen ;)
Het kan even lastig zijn, maar het werkt wel. Het is wel zo dat je geluk moet hebben met je omgeving, dat heb je op je school nu duidelijk niet.
Hopelijk heb je er wat aan. Het is even een een grens van jezelf die je moet doorbreken.
Hopelijk heb je er wat aan, en wees sterk.
Xx
Badge
Hoi!

Wat jammer voor je, dat je geen vrienden hebt. Ik vind het zelf altijd ook moeilijk om vrienden te maken. Ik ben het ook eens met Kenshin. Probeer eens iemand aan te spreken die alleen zit en maak een praatje.
Naar een nieuwe school gaan lijkt me wel beter, want dan heb je niet die grote afstand en niet die vriendin die roddels vertelt. Als je bij die nieuwe school bent, ga dan gezellig bij de meisjes van je klas zitten, doe gewoon mee en wees jezelf. Doe vooral niet iemand anders voor, want dan vinden ze de neppe jij leuk.

Ik hoop echt dat het lukt. Zo niet? probeer een internet vriendin te zoeken. Daar kun je dan mee appen en dan voel je je niet meer zo alleen.

Hoi VliegendeKokosnoot! Misschien kun jij een clubje maken over vrienden en misschien kan dat werken!

Hallo VliegendeKokosnoot :)

Als je dit nog leest, heb je nog vrienden gekregen of nog steeds niet?

-Dr8gon99

Badge

Nogsteeds niet.. 

Reageer