Ik heb een hekel aan school

  • 2 March 2020
  • 7 reacties
  • 148 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, misschien een beetje een dringende titel, maar ik wil het even hebben over school. Ik hoor natuurlijk wel vaker dat kinderen school stom vinden, maar ik vind school echt helemaal niet leuk, ik haat het eigenlijk. 

Op school voel ik me erg onzeker door andere kinderen. Ik vind mezelf lelijk als ik mezelf vergelijk met anderen en ik weet niet hoe ik me moet gedragen waardoor ze mij leuk vinden. Ik ben gewoon niet mezelf als ik op school ben en dat is wat ik het stomste aan school vind. Gelukkig ga ik na de zomervakantie naar een andere school maar tot die tijd moet ik dus nog op deze school zitten….

Heeft een van jullie tips? Liefs :heart:


7 reacties

Hey 

 

Je hebt een hekel aan school; meer bepaald aan de onzekerheid die daarbij komt kijken. Da’s vervelend. Wel fijn dat je na de zomervakantie een nieuwe start kan nemen. 

 

Wanneer je onzeker bent, ga je je daar vaak naar gedragen. Hierdoor wordt je door anderen weleens als teruggetrokken beschouwd, waardoor ze minder geneigd zijn om op je af te stappen. Dat kan dan weer leiden tot eenzaamheid. 

 

Heb je enkele vrienden op school? Misschien helpt het om je haat naar school toe met hen te delen. Wie weet vertellen zij dan ook over hun onzekerheid. Je bent namelijk vast niet de enige die met onzekerheden worstelt. Als er dingen tegenzitten, kan je die evenwel bespreken met je mentor of vertrouwenspersoon. 

 

 

Hoi , bedankt voor je tips! Ik heb mijn beste vriendin vertelt dat ik onezeker ben en ook waarom, maar eerlijk gezegd helpt het niet echt. Zij zegt alleen maar dat ik niet onzeker moet zijn. Maarja, dat gaat niet zomaar vanzelf. 

Ik wil het nog steeds delen met mijn moeder, maar dat vind ik op een of andere manier lastig. Kan je me daar misschien bij helpen?

Bedankt en liefs:heart:

Zou je het delen via een briefje minder spannend vinden?

 

Gr. Kenshin

sorry voor de late reactie, bedankt voor je hulp. Ik heb het inmiddels tegen mijn moeder gezegd. Ze begrijpt me en nu voel ik me wel mezelf in de kleding die ik draag. Alleen school vind ik stom en daardoor voel ik me nog niet helemaal mezelf...deze school past niet bij mij en ik voel me er niet veilig. Ik kan nu wel naar een andere school gaan, maar het is mijn laatste jaar hier (ik zit op een school voor 10-14 onderwijs) dus ik wil het graag afmaken want er komt waarschijnlijk een leuk afscheid voor ons….

Ik weet niet goed hoe ik het moet oplossen..

Goed dat je je moeder ingelicht hebt over wat er speelt :slight_smile:  Verder hoop ik dat je mentor of een vertrouwenspersoon je rond de komende tijd op school kan gidsen. Weet school dat je je er niet goed voelt?

 

 

dat is een goede, eigenlijk niet. We hebben wel aangegeven dat we het niet leuk vinden dat we zo weinig tijd voor dingen krijgen en dingen moeten doen die we helemaal niet leuk vinden. We hebben nu namelijk een nieuw systeem waarbij je mag kiezen wat je doet, maar je wordt steeds ergens ingedeeld. Ik weet niet of ze er wat aan gaan doen, maar volgensmij is het bijna afgelopen.

Maar ik vind school nog steeds stom omdat ik de kinderen in mijn klas helemaal niet aardig vind en ik gewoon heel graag een nieuwe start wil maken. Misschien moet ik het gewoon nog even volhouden tot het einde van dit schooljaar! 

 

Misschien is het nuttig om op school aan te geven hoe jij je voelt. Dat jullie in groep reeds hebben aangegeven dat jullie het huidige systeem niet prettig vinden is goed, maar jij mag evenwel gerust uit jezelf laten horen dat je je niet ok voelt in de klas. Wie weet kan je mentor dan ingrijpen, of je advies geven. 

 

 

Reageer