Vraag

ik haat school, voel me licht depressief, niet lekker etc.

  • 15 October 2022
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

Reputatie 6

(Oke, voordat ik begin, ik wil eerst even zeggen dat ik (nog) word getest op autisme en hoogbegaafdheid)

 

Hey, 

Ik zit in 4 havo en verveel me eigenlijk rot. Ze zeiden "het wordt moeilijker, meer en je gaat het écht lastig hebben/vinden". Hier klopt niks van. Ik heb alle informatie wat hun in 3 maanden doen, al in 1 dag af. Het is gewoon dat ik alles veel sneller kan doen, bij ELK vak, of het nou Spaans of wiskunde is, het maakt niet uit.

 

Ik kan eigenlijk altijd, bij open vragen van maatschappijleer, Economie, Filosofie etc. wel 4/5/6 antwoorden geven. Dit omdat ik gewoon allemaal andere oplossingen/antwoorden zie. Het probleem is: "Op school is er maar 1 antwoord goed, niet 4/5/6 antwoorden".

Maar ook met het denken, ik denk zo anders, voel me zoveel ouder dan dat ik werkelijk ben (Ik ben 16 jaar).

 

Maar sinds dat ik van een iets kleinere school, naar een (hele) grote school ben gegaan, is het 'leren' bij elk vak duidelijk niet veranderd, maar eerder dat ik me gewoon niet lekker voel, misselijk, duizelig etc. want op die school zitten er 1500 kinderen (HAVO en VWO), die tegelijk pauze houden.

 

Maar het schoolniveau blijft te makkelijk, ik werk bij elk vak wel een paar hoofdstukken voor, en zit altijd verveeld in de klas.

Iemand die oplossingen heeft hiervoor (dat ik me beter/goed kan/ga voelen, en wat dit kan zijn, naast dat ik misschien HB ben, of autisme heb)?

Ik ga volgensmij ook al naar een andere school toe. Maarja, of dat gaat helpen…

(Sorry als de teksten een beetje 'raar' zijn, ik typ dit allemaal z.s.m. op mijn telefoon)

 

Bye!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Misschien hoor je op de vwo thuis en moet je er met je mentor er over gaan praten 

Reageer