Vraag

Ik ben raar

  • 30 September 2020
  • 7 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

ik zit op 1e gymnasium en dit is mijn 4e school ik werd op al mijn vorige scholen gepest.

kinderen vinden mij raar en ik hoor nu al niet bij de meiden :( 

WAT MOET IK DOEN 

ik hoop dat iemand advies heeft!


7 reacties

Hey geennaam5,

Wat vervelend voor je. Het lijkt me echt een rotte situatie dat dit al de 4de school is waar je gepest wordt.

Dat je raar gevonden wordt ligt niet aan jou, dat wil ik je echt zeggen!! Jij bent goed zoals je bent. Dat kinderen je raar vinden zegt meer over hun dan over jou!

Ik denk dat het een goed idee is als je er met iemand over praat. zoek iemand die je vertrouwt. Dat kan echt iedereen zijn, zolang het maar goed voelt bij jou!

En probeer er achter te komen, waarom je gepest wordt. Waarom vinden de anderen je raar? Het kan je helpen om daar over na te denken. Ga in ieder geval nooit alleen tegen de pesters in, maar zoek altijd hulp van een volwassene!

Elke school heeft ook een protocol voor pesten, dus vraag aan je juf/meester/mentor om je te helpen.

Je kan ook altijd gratis en anoniem bellen of chatten met de Kindertelefoon. Er zijn daar mensen die je willen helpen en naar je verhaal luisteren.

Veel sterkte gewenst!

Xx Simply Me

Aan de ene kant wil ik zeggen ‘blijf lekker jezelf’ maar dat schijnt niet echt goed te werken. Evalueer je eigen gedrag eens. Wat zouden de anderen nou zo raar aan je vinden. En probeer daar dan aan te werken.

Jezelf zijn. Jezelf blijven. Niks aantrekken van de anderen. Je eigen ding blijven doen. En uiteindelijk vind je wel mensen waarmee je goed overweg kan

Reputatie 2
Badge +3

HEEL ERG BEDANKT VOOR ALLE LIEVE REACTIES :)

Heyy

Ik ben ook raar hoor, maak je geen zorgen, je bent niet alleen! Dat je gepest wordt ligt niet aan jou maar aan de mensen die je pesten. Of iemand nu dik is, dun is, gehandicapt, raar of heel normaal is, geen daarvan zijn redenen om te pesten. Dus jij hebt helemaal geen schuld. Het enige wat je echt kunt doen is het proberen te negeren of het melden bij je mentor, maar aangezien je al op 4 scholen hebt gezeten vermoed ik dat je dat al gedaan hebt.

Onthoud gewoon: het probleem ligt niet bij jou!

Groetjs

Reputatie 3
Badge +4

ik zit op 1e gymnasium en dit is mijn 4e school ik werd op al mijn vorige scholen gepest.

kinderen vinden mij raar en ik hoor nu al niet bij de meiden :( 

WAT MOET IK DOEN 

ik hoop dat iemand advies heeft!

Hoi Geennaam5

 

Ik leef enorm met je mee. Dit is geen benijdenswaardige situatie. Ik zou gewoon vrienden zoeken, of naar je teamleider lopen en vragen of je naar de parallelklas mag.

 

Hopelijk heb ik je geholpen.

Badge +1

Heyyy Geennaam5, weet je zelf wat de reden is dat je gepest wordt? je 4e school en dat sinds begin september dit jaar, je bent 12 en zegt dat je een transmeisje bent maar hoe weet je dat al zo snel. anders zou dit erg moeilijk zijn en is de reden dat je gespest wordt misschien omdat je trans bent? ik zou zeggen vertel het aan je mentor en zoek ECHTE goeie vrienden die niet boeien dat je trans bent of iets anders.

 

Groetjesss goedemorgenallemaal

Reageer