Hulpeloos: slecht cijfer voor wiskunde

  • 28 January 2021
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

Moest het eff delen,

Ik heb een 2,5 voor wiskunde!!

Ik weet het niet meer het lukt gewoon niet meer!!

Help me.

xxx


5 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Je kunt bij les nemen of om hulp aan een klas genoot vragen je 

 

Ik weet hoe het voelt als het niet meer leukt maar je heb of hulp nodig of iemand waar bij je kan zeggen hoe je je voelt 

 

Licht er aan op welk gebied het niet meer leukt

 

 

Xxx jimmy112

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Emma000,

ik zag dat je ook al 2 andere topics had over school en dat je het er moeilijk mee hebt. Ik weet niet zo goed wat je verwacht dat ik of iemand anders kan doen om je te helpen. Misschien wil je gewoon even je hart luchten. Ik zal het in elk geval proberen.

Voor elk vak moet je anders leren, en voor wiskunde moet je bijvoorbeeld veel oefenen. Zelfs al snap je het, want voor toetsen heb je (ik in ieder geval) maar beperkt de tijd, dus je moet goed en snel de juiste manier gebruiken om een som op te schrijven. Voor talen moet je daarentegen juist veel herhalen. Ja, de grammatica moet je snappen, maar ook leren. Net als de woordjes. 

Je kan ook hulp vragen als er iets niet lukt. Het licht er wel aan wat er precies niet lukt. Als je bijvoorbeeld moeite hebt met je huiswerk is huiswerkbegeleiding handig. Maar snap je het gewoon niet kan je bijles krijgen. Of misschien heb je wel gewoon last van faalangst en krijg je stress waardoor je de toets niet goed kan maken. Er zijn nog veel meer dingen waar het aan kan liggen. Een vriendin van mij heeft bijvoorbeeld dyslexie en krijgt daardoor extra tijd voor een toets. 

Het is in ieder geval zinvol om aan je docent te vragen wat er fout is gegaan en wat je kan doen om het te verbeteren. Daar leer je altijd wat van.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, maar ik weet het ook niet allemaal hoor. 

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 2
Badge +1

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@Paardebloem83 Hej,

Hier heb ik wat aan!! Ik snap het gewoon niet en ik heb moeite met me huiswerk dus dat zit dubbel!-( Ik ga in ieder geval bijles vragen!

Bedankt!!

xxx

Reputatie 2
Badge +1

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.
@jimmy112 Lieve Jimmy112,

Inderdaad ik ga bijles vragen! Vanmiddag online bellen met me mentor..

Bedankt!! Alles wat je voor me doe jij reageer altijd zo lief! Gewoon ook bijv. Ik weet hoe het voelt als het niet meer lukt maar je heb of hulp nodig of iemand waar bij je kan zeggen hoe je je voelt.. Dan weet ik dat ik niet de enigste ben!

Bedankt!!🖤🖤🤍🤍

xxx

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, 

Als ik moet leren voor wiskunde kijk ik vaak uitleg filmpjes van De Wiskunde Academie. 

En op de toets zelf: zorg dat je iedere (denk)stap opschrijft, dat levert vaak ook punten op!

Reageer