huiswerk vragen

  • 20 September 2020
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

Hi ik heb een paar vragen aan jullie over het maken van huiswerk want ik wil het weer een beetje op gaan pakken. Omdat ik zelf de controle kwijt ben geraakt en ik eigenlijk bijna geen huiswerk meer maak, ik merk ook dat mijn cijfers achteruit gaan sinds ik zo werk. Na dat je de vragen hebt beantwoord zou ik het leuk vinden als je nog even een tip achter laat voor mij.

  1. wanneer maak je je huiswerk/ hoelaat maak je je huiswerk?
  2. hebben jullie thuis regels zoals telefoon inleveren tijdens het maken van je huiswerk?
  3. wat doe je als je je huiswerk niet af krijgt?
  4. Lezen, kijken of maken jullie wel eens op eigen keus extra (huis)werk?
  5. moet je je werk thuis laten controleren door je ouders?
  6. hoe oud ben je?
  7. welke groep of klas zit je nu?
  8. zijn er bij jullie thuis consequenties voor slecht werk of gedrag?
  9. wordt je thuis beloond voor goed werk?

3 reacties

  1. wanneer maak je je huiswerk/ hoe laat maak je je huiswerk? Beetje 's middags, beetje 's avonds en op school
  2. hebben jullie thuis regels zoals telefoon inleveren tijdens het maken van je huiswerk? Neuh, eigen verantwoordelijkheid.
  3. wat doe je als je je huiswerk niet af krijgt? Op onze school is alles wat vrijer. Eigen verantwoording. Als het te gek wordt, wordt je wel geholpen met plannen ofzo.
  4. Lezen, kijken of maken jullie wel eens op eigen keus extra (huis)werk? Soms, als ik denk dat ik de stof nog niet zo goed beheers bijvoorbeeld. 
  5. moet je je werk thuis laten controleren door je ouders? Nee
  6. hoe oud ben je? 16
  7. welke groep of klas zit je nu? Vwo 5, dus volgend jaar pas examens
  8. zijn er bij jullie thuis consequenties voor slecht werk of gedrag? Neuh, niet echt nodig want ik maak het toch wel. Na een tijdje hebben je ouders hier ook wel vertrouwen in.
  9. wordt je thuis beloond voor goed werk? Eind van het jaar, presentje voor mooi rapport ofzo.
  1. wanneer maak je je huiswerk/ hoelaat maak je je huiswerk?meestal tijdens school,  anders daarna gelijk als ik thuis ben, maar meestal gewoon op school. 
  2. hebben jullie thuis regels zoals telefoon inleveren tijdens het maken van je huiswerk?nee, mijn ouders zijn ook nooit thuis dus kunnen ze die regel ook niet controleren als die er zou zijn,maar nee, ik heb geen regels voor huiswerk..
  3. wat doe je als je je huiswerk niet af krijgt?dat gebeurt eigenlijk nooit, want ik heb het eigenlijk altijd af en ik werk altijd ver vooruit.
  4. Lezen, kijken of maken jullie wel eens op eigen keus extra (huis)werk?ja , meestal wel ja, dat doe ik meestal omdat ik dan gewoon verder kan werken waardoor ik meer rust heb .
  5. moet je je werk thuis laten controleren door je ouders?nee, word ook moeilijk als ze nooit thuis zijn.
  6. hoe oud ben je?ik ben 16
  7. welke groep of klas zit je nu?ivm privacy kan ik dat niet zeggen. 
  8. zijn er bij jullie thuis consequenties voor slecht werk of gedrag?nee, word moeilijk als mijn ouders nooit thuis zijn en ik meestal werk , dus ja.
  9. wordt je thuis beloond voor goed werk? nee, maar dat maakt mij niet uit.

 

Een tip.

probeer te plannen, werk vooruit, als je vragen hebt stel ze gewoon, sommige helpt het om huiswerkbegeleiding te krijgen, misschien ook bij jou?

 

Groetjes Gebruiker c 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi james4438,

  1. wanneer maak je je huiswerk/ hoelaat maak je je huiswerk?

Meestal een halfuurtje nadat ik van school ben gekomen, in het weekend s’ochtends en s’avonds.

  1. hebben jullie thuis regels zoals telefoon inleveren tijdens het maken van je huiswerk?

Nee, maar ik leg mijn telefoon meestal beneden (als ik boven huiswerk maak) en op stil. Dat werkt gewoon fijner, en dan ben ik sneller klaar.

  1. wat doe je als je je huiswerk niet af krijgt?

Gewoon tegen de docent zeggen, die zeggen dan vaak of het / wat er belangrijk was. En wat ik dus nog moet maken.

  1. Lezen, kijken of maken jullie wel eens op eigen keus extra (huis)werk?

Soms wel, vlak voor een SO of repetitie, of als de stof ingewikkeld was en ik het nog niet helemaal snap.

  1. moet je je werk thuis laten controleren door je ouders?

Nee

  1. hoe oud ben je?

14

  1. welke groep of klas zit je nu?

2e klas

  1. zijn er bij jullie thuis consequenties voor slecht werk of gedrag?

Niet echt, maar ik maak mijn werk meestal wel goed en ik help thuis ook een beetje. Voor gedrag natuurlijk wel.

  1. wordt je thuis beloond voor goed werk?

Niet perse, maar voor mij is het gewoon fijn als ik m’n werk af heb.

 

Oke, een tip. Ik denk dat je bedoeld voor iets met huiswerk enzo.

Het is fijn om goed te plannen. Dus het huiswerk bijhouden, grote projecten in je agenda zetten, voor je huiswerk gaat maken uitzoeken wat je moet doen. Voor sommige werkt het om een weekplanner te kopen. Dan gaat het al veel makkelijker.

Groetjes Paardebloem

Reageer