Vraag

huiswerk uitstellen

  • 11 January 2021
  • 8 reacties
  • 160 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hii, ik ben lindsay 14 jaar

Ik heb moeite met huiswerk. Meestal krijg ik huiswerk die ik de volgende dag of die dag daarna af moet hebben. Alleen IK HEB DAAR NOOIT ZIN IN. Dus ik stel het altijd uit en doe ik dingen die ik leuk vind om te doen. En in de avond voor de dag dat ik het af moet hebben kom ik er weer achter dat ik huiswerk heb, maar dan heb ik er geen zin in om me huiswerk te maken, omdat ik dan geen zin heb om me hersenen weer aan het denken te zetten. Dus kortom ik heb me huiswerk bijna nooit af. Ik heb zelfs geprobeerd om een schema voor mezelf te maken, alleen vind ik het moeilijk om me daaraan te houden.  Hoe maken jullie je huiswerk?? Hebben jullie tips??


8 reacties

Goedenavond @itzxlindsayzx,

 

Ik herken me als geen ander hier in. Altijd alles maar uitstellen voor iets wat veel leuker is. Ik heb hier een lange periode mee lopen proberen. Ik wist maar niet hoe ik dit kon verdelen. Na maten ik ouder werd, maar helaas niet wijzer heb ik iets bedacht. 

 

Ik persoonlijk doe eerst al het saaie werk, je kan het maar alvast gedaan hebben weetje wel. En dan kan je de rest van de dag voor jezelf besteden en hoef je ook niet meer aan het huiswerk te denken. Want zeg nou zelf, huiswerk.. wie wilt daar nou steeds aan denken? 

 

Maar dus mijn tip: Eerst het saaie, en dan het leuke :p

 

JoeJoe

Zorg dat je het meteen doet, het aller aller allereerste wat je doet als je thuis bent. 

Wat ik overigens deed op de middelbare, sneaky tip, is altijd de helft van het opgegeven huiswerk maken. 

Reputatie 2
Badge +1

hai,

Ik heb ook moeite met hw vooral het leren ik krijg het maar niet in me hoofd..

Ik heb een tip voor jou: ik ga gewoon beginnen en ik stop als ik moet stoppen ik mag nu niet langer leren dan 1,5 uur totaal doe gewoon je best! meer kan je niet!!

Ik ben ook 14 wat voor niveau doe je? Ik kader..

sorry! een beetje late reactie maar ik ben net nieuw!-)

Reputatie 1
Badge

hai,

Ik heb ook moeite met hw vooral het leren ik krijg het maar niet in me hoofd..

Ik heb een tip voor jou: ik ga gewoon beginnen en ik stop als ik moet stoppen ik mag nu niet langer leren dan 1,5 uur totaal doe gewoon je best! meer kan je niet!!

Ik ben ook 14 wat voor niveau doe je? Ik kader..

sorry! een beetje late reactie maar ik ben net nieuw!-)

Hii @Emma000 thx voor de tip.

Ik doe havo trouwens. En geloof het is gewoon niet te doen. Ik krijg elke keer hoofdpijn van al die vakken.

Reputatie 4
Badge +3

ik doe nu nog havo vwo ik zit in de 2de (dus 2jarige brugklas)

Ik heb dit sinds een tijdje ook. Erg irritant! Ik probeer nu dat als ik huiswerk ga maken ik mijn telefoon ff beneden leg en mijn laptop echt alleen voor school en muziek gebruik.  En als ik dan een vak af heb dat ik den ff mijn telefoon mag pakken en dan weer door ga met een ander vak.

Alleen ik vergeet vaak mijn telefoon dan weg te leggen.  

 

Reputatie 2
Badge +3

heyy,

Ik herken het heel erg maar wat mij altijd helpt is muziek luisteren als ik het maak, daardoor is het leuker en gaat de tijd veel sneller en je krijgt er meer energie door. En uiteindelijk zal het toch af moeten dus hoe sneller je het doet hoe meer vrije tijd je daarna hebt. 

 

 

Badge

hee, ik weet niet of er bij jou in de buurt huiswerkbegeleiding is maar als dat er is moet je dat misschien proberen. Daar concentreer je je veel beter en je kan vragen stellen tijdens het huiswerk.

Badge +1

dat had ik ook heel erg maar ik heb dat nu wel opgelost door als je alles hebt gedaan dat je echt moet doen iets leuks of iets lekkers te doen of te pakken. ik zou zeker ook pauzes nemen dan kun je veel makkelijker weer verder

 

Reageer