Huiswerk

  • 15 September 2020
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 

Ik denk dat de meesten van jullie wel op de middelbare school zitten. Ik ook. Nu vraag ik me eigenlijk af wat jullie vinden van het huiswerk dat jullie krijgen. Vinden jullie het veel? 

Hebben jullie tips voor huiswerk en plannen? Ik plan zelf meestal in wanneer en wat ik ga maken, dat helpt  wel goed. 

Alvast bedankt! 

Groetjes


5 reacties

Het ‘normale huiswerk’ vind ik niet zo erg, dat is op zich prima te doen. Maar de schijtlading aan boekverslagen (6 voor NL, 2 voor Eng, 2 voor Dui, en dat hebben we nog niet over verslagen van gedichten en korte verhalen. I mean, dat is toch helemaal wous:expressionless: ), betogen, recensies, beschouwingen en zakelijke teksten die we moeten inleveren zijn echt heel naar. Die moet je nog ff tussen die berg normaal huiswerk zien te proppen. Zulke opdrachten zijn sws niet m'n sterkste punt dus heb er meestal flink wat tijd voor nodig.

 

Ik zet het werk dat altijd op de dag en uur dat het af moet zijn. Bijv. als ik twee wiskunde paragrafen moet maken voor de volgende les, zet ik die op het eerstvolgende wiskunde uur. Ik maak dus geen planning wanneer ik wat ga maken maar kijk gewoon per dag in m'n agenda wat ik dan moet maken. Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat je goed vooruit blijft kijken, anders moet je op een dag opeens 10 vakken afmaken.

 

Groetjess

Heyy

Taken vallen bij mij op school echt mee! 1 per week is al veel, meestal krijgen we geen. Het is wel schijt dat we van die jaartaken krijgen. Van die grote taken zoals stamboomonderzoeken, of actuataken biologie. Die zijn echt vreselijk. De taken voor wiskunde en Nederlands en dat soort vakken vallen echt goed mee.

Groetjs

Bedankt voor jullie reacties! In welke klas zitten jullie? Ik in de 3e namelijk.

Vwo5, dus volgend jaar pas examen

Misschien een schrale troost, maar als je ooit naar de universiteit gaat, zul je zien dat de middelbare het relaxte leven was. Althans, wel met de studie die ik doe.

Reageer