Skip to main content
Vraag

Hoogbegaafd/Hoogintelligent?? Ik ben er gewoon klaar mee

• March 8, 2022
  • 31 reacties
  • 894 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • March 18, 2022

Oja nog een probleem dat ik ervaar: Het 24/7 nadenken over van alles en nog wat. Over bijv. Oplossingen die de wereld kunnen veranderen tot aan rare fantasieën etc. etc. Het is best irritant.

Maar volgensmij las ik in een ander topic dat dat door mediteren minder wordt, na een paar keer dan.

Zeker , en door je hoofd dan ook echt leeg te maken. Doe ik ook sinds kort en dat helpt echt tegen dat gepieker en de wereld op je schouders ( ken het)

Groetjes Julian X

• March 27, 2022

Oja, nog een toevoeging:

Ik denk 24/7, maakt niet uit over wat: oplossingen die ik zie, bepaalde problemen die ik ervaar, gebeurtenissen die nu actief zijn, ideeën die ik heb en meer. Het gebeurt zowel bewust als onbewust (best snel/heel snel).

Hoe kan ik erachter komen wat ik heb (hoogbegaafd zijn of iets anders bijvoorbeeld)

• March 28, 2022

Ik denk 24/7, maakt niet uit over wat: oplossingen die ik zie, bepaalde problemen die ik ervaar, gebeurtenissen die nu actief zijn, ideeën die ik heb en meer. Het gebeurt zowel bewust als onbewust (best snel/heel snel).

Hoe kan ik erachter komen wat ik heb (hoogbegaafd zijn of iets anders bijvoorbeeld)

Nog één toevoeging:

Ik heb faalangst + perfectionisme, ookal is dat nu allebei (gedeeltelijk) weg i.v.m. dat ik school haat op alle fronten die er zijn.

• March 28, 2022

Sorry, ik snap dit topic niet helemaal.. 

wij mensjes op het forum kunnen helaas geen diagnoses stellen dus als je bewijs wilt voor het hebben van een iq van 130+ moet je toch echt een iq-test doen om dit te laten vaststellen. 
als je erg veel moeite hebt met school raad ik aan eens met je mentor te praten hierover. Hij/zij kan je met jouw persoonlijke situatie verder helpen zodat je eventueel gepaste hulp kunt krijgen:) 

is er iets waar wij je wel mee kunnen helpen? 

• March 29, 2022

Heb je al geprobeerd om met leraren/je mentor te praten over de problemen die je hebt met school?

• March 29, 2022

Wij kunnen inderdaad geen diagnose stellen.  Maar een aantal dingen die ik lees kunnen ook prima bij iets anders passen dan hoogbegaafdheid.

Bijvoorbeeld: 24/7 denken over dingen, en als je één oplossingsrichting in bent gegaan, ben je niet meer in staat om die af te breken, om alternatieven te overwegen of bij jezelf te herkennen dat je denkproces doordraaft.   Daar zit ook iets in van dwangmatig, rechtlijnig, niet open voor alternatieven maar meteen doordraven.  

Je zou inderdaad eens wat tests kunnen laten doen. Ik denk dat je daar een soort van handleiding voor jezelf uit kunt halen. Ik denk niet dat er hoogbegaafdheid uit komt, maar als je wat lekkerder met jezelf om kunt gaan is dat veel meer waard.