Vraag

Hoe vertel ik mijn ouders een slecht cijfer?

  • 23 March 2023
  • 8 reacties
  • 118 Bekeken

Badge

Help mij ik heb een slecht cijfer gehaald maar durf het niet te zeggen.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Gewoon eerlijk over zijn. Iedereen kan een keer een slecht cijfer halen. Dat is niet erg.

Reputatie 1
Badge

Hey Sophia

Ik weet dat dat moeilijk is om het tegen je ouders te zeggen. Maar iedereen krijgt eenmaal een slecht cijfer. Ik zou het gewoon vertellen tegen je ouders en er nog bij zeggen dat je heel hard je best hebt gedaan maar het niet zo goed ging. Probeer eens dat en als het niet lukt, weet dat je me altijd mag contacteren :)

Groetjes

Reputatie 6
Badge +3

Hey, ik had een paar maanden geleden ook slecht cijfer gekregen voor nederlands. Een 3.1😞, maar de toets was gewoon moeilijk en niemand had een voldoende. Het hoogst behaalde cijfer was mischien een 6.

Maar ik heb het gewoon niet gezegd, want mijn ouders zouden me echt vermoorden. Ze hebben het later gezien op magister, en toen werden ze boos. Ik deed alsof ik er niks van wist dat mijn cijfer al op magister zat. 

Niet erg hulpzaam, maar alsnog hoop ik dat ik je kon helpen.

Groetjes, sinasappelbroodje

Badge

Je zou alleen bang moeten zijn als je niet goed hebt geleerd voor de toets. In het geval je je wel goed hebt voorbereid op de toets zou iedere uitkomst geen probleem moeten zijn om met je ouders te delen.

Weet ook dat je ouders je kunnen helpen als je ergens tegenaan loopt. Niemand kan de wereld aan en we hebben soms hulp en steun van anderen nodig. Leer daarom goed en informeer je ouders over de behaalde cijfers/resultaten.

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou zeggen mam pap ik heb een slecht cijfer voor de toets sorry 

Badge

Hee!

ik zou het gewoon vertellen. Misschien kunnen ze je wel helpen met het oefenen voor het vak waar je een slacht cijfer voor had. Je ouders hebben vroeger vast ook wel eens slechte cijfers gehaald.  Je hoeft je echt niet te schamen voor een slecht cijfer. Als je gewoon je best doet komt het goed!

 

groetjes, anoniempjee!! XX

Hey,

Ik had in het begin van de middelbare school alleen maar lage cijfers. Mijn ouders werden meestal wel boos. Daar heb ik een tip voor: ene oor in en andere oor uit. Oftewel gewoon niet luisteren naar eindeloze preken. Dat doe ik ook niet meer. Mijn ouders wisten wel dat ik me best deed. Als je ze beloofd dat je het beter gaat doen worden ze misschien minder boos. Ik heb dat ook gedaan en ben van onvoldoendes naar alles boven een 8,5 gegaan. Nu zijn ze wel blij met mijn cijfers.

Nu ik dit terug leest weet ik dat dit echt hele domme tips zijn, maar oké.

Sterkte!

Badge

Ik zou niet zeggen.Maar als je ouders het al weten, zeg dan dat je het gaat oplossen. helpt meestal

Reageer