Skip to main content

Hey y’all,  toetsweek komt er weer aann🥲 Ik denk dat veel mensen hierbij wel veel tips enz kunnen gebruiken dus als je iets weet, drop het hieronder 🙂. Dit is mijn tweede toetsweek dus ik heb niet erg veel ervaring

maak een samenvatting voor talen of begrippen maak een begrippenn lijst voor begripppen en maak of kook flitskaartjes voor de talen en probeer ½ weken van tevore te beginnen veel succes

groetjes,girls2009

BEGIN OP TIJD

dit is waarschijnlijk iets wat al veel mensen/docenten tegen je hebben gezegd, maar het is echt belangrijk zorg in ieder geval dat je voor de toetsweek begint je ook al voor ieder vak bent begonnen. maak bijvoorbeeld een week van te voren al vast alle samenvattingen, dan hoef je in de toetsweek zelf alleen nog maar die samenvattingen door te nemen of begrippen te leren etc. 

Er zijn trouwens ook mensen die het kunnen zonder vroeg te beginnen maar dan zit de informatie waarschijnlijk in je korte termijn geheugen en als het dan in een van de volgende jaren terug komt weet je het niet meer en is je leerwerk voor niks geweest.

Zoals @Ik_ben_ik zegt, begin op tijd en maak een goede planning.

En een leuk idee is dat je na elke toets iets leuks gaat doen met vrienden, bijv 1 uurtje afspreken ofzo. In elk geval iets waarbij je ontspant, want dat is heel belangrijk.

Inderdaad: begin op tijd en maak een goede planning. Ik heb ook altijd een bepaald tijdstip op de dag dat ik bijvoorbeeld even een rondje ga lopen buiten, zodat je wat structuur in het leren krijgt.

Wat ook bij veel mensen helpt is jezelf een beloning geven als je bijvoorbeeld een vak heb geleerd.

Met vriendelijke groet,

TheMusicDude

Reageer