Vraag

hoe overleef ik de middelbare

  • 29 August 2020
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Over 3 dagen ga ik naar de middelbare in de 1ste.ik vind het wel heel spannend.  Maar heb er wel zin in. Maar hoe ga ik het overleven! Iemand tips??? 
 

En hoe was jullie eerste school dag/jaar??? 🥰


2 reacties

Hey,

 

Leuk dat je naar de middelbare school gaat! Je hoeft je helemaal niet druk te maken hoor, het word alleen wat anders, je krijgt meer docenten, maar dat is juist ook heel leuk, je krijgt een andere klas etc, word vast erg gezellig. 

 

Er is al een topic waarin staat . "Tips voor bruggers"

 

Mijn tip is, ga lekker net mensen praten, word bevriend , luister naar de docenten en als jij gewoon doet tegen hen dien zij dat ook bij jou, hou je aan de regels (zeker nu) en dan komt alles goed, probeer zoveel mogelijk vragen te stellen op school en probeer daar ook goed op te letten en daar je huiswerk grotendeels te maken. Misschien is het ook verstandig om is als je tijd heb door je boek een te bladeren, dat je even wat dingen voorruitleest is niet erg, juist handig. 

 

Hoe mijn eerste dag was,  ik was erg nerveus, maar ja, wie was dat niet, wij kregen een rondleiding en een ontmoeting met elkaar ,we moesten onszelf voorstellen en konden met elkaar praten, ik kan helaas ivm privacy niet alles zeggen dus moet ik dingen weg laten. Uiteindelijk ga je gwn naar de les dat op je rooster staat en daar krijg je je eerste les.etc.

 

Maak je niet druk en laat het op je af komen. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Heyy

Mijn ervaring van de eerste middelbare; zalig jaar!

In het begin is het wat spannend en chaotisch, maar alles wijst zichzelf uit! De school is voor alle 1es nieuw. 

Dat je meerdere leerkrachten hebt is alleen maar voordeel! Als je het niet goed doet met een leerkracht heb je die niet de hele week, alleen het aantal uren van zijn/haar vak.

Je leert door het jaar heen veel anderen kennen, ook mensen buiten je klas! 

Je wordt geholpen met leren, plannen, agenda gebruiken, dat soort dingen. De school wordt je ook helemaal getoond. 

De middelbare is pure fun! Je moet leren, dat klopt, maar als je een beetje oplet in de les valt het leren keigoed mee! Komt allemaal wel goed!

Als je nog vragen hebt horen we ze wel!

Groetjs

Reageer