Vraag

Hoe overleef ik de brugklas

  • 28 February 2023
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Heyy heeft iemand tips hoe k t laatste half jaar in de brugklas VMBO/TL/HAVO ZONDER HUISWERK overleef??    Ben echt kappot en begin school gw nu al te haten.. safe me plz?!! 


4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Wat.. geen huiswerk, dan is het juist chill toch?, Ik doe vwo, 5 toetsweken (gemideld 7-8 toetsen), elke dag duizend huiswerk. Het valt wel mee hoor wat jij hebt. Zou ik ook wel willen

 

Reputatie 7
Badge +7

Als je kapot bent van school of van alles wat er gebeurd, moet je dat aan iemand vertellen. Als je daar langer mee alleen rondloopt word het alleen maar erger. Dus misschien hen je een lieve docent of een van je ouders die je vertrouwt? Vertel die je problemen en waar je mee zit. Dan heb je al een hele grote stap gemaakt naar wat beter worden😊

Hey,

Kijk uit dat je niet in een burn out beland, want dan ben je nog verder van huis. Praat met iemand erover. En @sinasappelbroodje geen huiswerk klinkt heel fijn, maar de stress van school is er nog steeds, er zijn mensen die huiswerk niet aankunnen.

Sterkte!

Reputatie 7
Badge +4

@sinasappelbroodje welk vakkenpakket heb je dan, want ik heb E&M en maar 3 toetsweken waar ik nauwelijks voor hoef te leren.

@kayleigh 
Wat ik de makkelijkste manier vind om school door te komen is goed opletten en aantekeningen maken in de lessen, hoe saai het ook klinkt en de rest van de tijd leun ik achterover en doe ik niks. Tot er een toets aan komt en dan neem ik mn aantekeningen 1x door en dat is genoeg. Tenzij het een heel moeilijk hoofdstuk is, dan neem ik het misschien 2x door. 
Als je het niet erg vindt om te leren van tevoren dan zou je ook in beperkte mate kunnen spijbelen, maar dat is dan voor 2-4 uurtjes per week, want anders valt het op en krijg je problemen. 
Nog een oplossing is om per vak een ander spel te spelen met vrienden, zo doe ik bij Latijn altijd UNO, bij Nederlands meestal biljarten en bij engels speel ik online golf.

Muziek luisteren tijdens het maken van huiswerk ofzoiets zou ook kunnen helpen, maar dat is alleen voor als je ook echt opdrachten maakt.

Groetjes DV

Reageer