Skip to main content

hoe ouders vertellen over lesbi en eetproblemen

• 9 februari 2025
  • 5 reacties
  • 60 Bekeken

JustaAnonymousGirly
Forum|alt.badge.img+2

heyhey,

ik had laatst een mentor gesprek  over thuis eten ect. en mijn mentor zei dar ik aan mijn ouders moet vertellen  dat ik lesbi ben en dat ik eetproblemen  heb. alleen ik weet niet hoe. ik heb woensdag  weer gesprek  en dan vraagt ze het waarschijnlijk  weer. kan iemand  mij helpen ?

xx c!!

5 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2442 reacties
  • 9 februari 2025

Hey! Ik denk dat het van je mentor goed bedoeld is, maar ze zou dan ook met je kunnen bespreken hoe je dat dan zou moeten doen en of je dat wel wilt en kunt vind ik eig. Maar misschien kun je bij je ouders eerst eens "indirect" vragen of peilen hoe ze het vinden, door te praten over dat je iemand kent die ...en dan kijken hoe ze reageren. Hoewel dat natuurlijk wel anders kan zijn dan als het over jou gaat. Misschien kun je dit ook eens aan de Kindertelefoon vragen? Via chat of bellen en dan tips en adviezen vragen, zeker weten dat ze je dan helpen! En hopelijk krijg je nog meer reacties.  Veel succes alvast! 

Liefs, Tover xxx

JustaAnonymousGirly
Forum|alt.badge.img+2

heyhey.

mijn mentor zij vandaag dat  ze naar huis zou bellen voor schoolarts en eten ect. alleen ik had dus gelogen over dat ik het had verteld  van dat eet  gedoe. WAT MOET IK NU DOEN??

xx c! (HELP)

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1744 reacties
  • 26 februari 2025

@JustaAnonymousGirly ,

Ik zou toch tegen je mentor zeggen dat je het nog niet verteld heb, maar het wel zelf wil doen als je er klaar voor bent. Dat moet ze ook wel begrijpen

Groetjes Lupus 

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 426 reacties
  • 27 februari 2025

Je moet dat echt wel vertellen, van dat eten.  Anders kunnen ze je niet helpen.  En je hebt hulp nodig.  Waariom durf je het niet te vertellen?  Ik ben zeker dat z eniet boos of raar zullen reageren, ze gaan er alles aan doen om je te helpen.

Van dat lesbisch zijn hoef je niet aan hun neus te hangen als je dat niet wilt.  Dat is geen probleem waar je hulp bij nodig hebt van je ouders.

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 195 reacties
  • 10 maart 2025

Toch vertellen.

Jezelf het voornemen en dan er voor gaan

of ze reageren kut- dan doen ze dat ook na een jaar of na twee jaar en weet je dat ook maar weer

of ze reageren positief: dat is fijn

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen