hoe moet ik plannen?

  • 2 March 2020
  • 8 reacties
  • 117 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Hey,

school is weer begonnen en ik heb meteen al stres met al dat hw, pw en so’s. Ik heb dit altijd en ik ben het zat om de hele tijd gestrest te zijn. Het komt allemaal door mezelf omdat ik niet kan plannen, dus hoe kun je het best plannen? Kunnen jullie mij alsjeblieft tips geven? 

xxx 

iemand die niet kan plannen😉


8 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Heb jij een goede agenda, waar in je per uur kan plannen? 
zet dan max 1 taak per uur in je agenda zo heb ik het geleerd

Reputatie 5
Badge +4

Dankje maar ik raak tijdens het maken van hw vaak afgeleid en de weg naar hw toe vind ik erg lastig en ga het uitstellen, maar als ik er eenmaal mee bezig ben, dan is het niet zo erg

Hey, ik ken je probleem..

Ik gebruik du de Mascha planner, die werkt voor mij heel goed.

Je kan heel veel opschrijven en de dag wordt verdeeld in drie vakken: 1 groot vak en 2 kleinere vakken. Je kan zelf bepalen waar je wat zet. 

Ik heb hem zo ingedeeld dat ik het grote vak gebruik om op te schrijven wat n die dag aan leren en huiswerk moet doen, 1 van de kleine vakjes voor de toetsen en deadlines van die dag en het andere kleine vakje voor mn afspraken van die dag. elke zondag ga ik ff een half uurtje ervoor zitten om alles van de volgende week precies op te schrijven. Je hebt ook nog een kolom waar je wat in kwijt kan, die gebruik ik als ‘to do’ lijstje, ik schrijf daar alles in kwa huiswerk van die week zodat ik het kan afvinken als ik het af heb. Zo is alles heel overzichtelijk en duidelijk.

Het is best een grote planner, wat bij mij als voordeel is dat ik alles erin kwijt kan en het heel overzichtelijk is.

Succes:four_leaf_clover:

Reputatie 5
Badge +4

Dankjewel!

Badge +1

Je kan een groot whiteboard kopen en daar je dingen op zetten of je stelt een timer in op je telefoon

Heyy,

Wat voor mij heel erg helpte is een planner kopen of via internet een uitprinten. 

Hierin kun je zetten wat je gaat doen die dag en wat het huiswerk is. Zo heb je een goed overzicht.

Besteed gemiddeld 2 uur per dag aan huiswerk.

Houd dus ook de tijd bij waarmee je ergens bezig bent. Vaak heb je het gevoel dat je al eeuwen bezig bent en het niet lukt, waardoor je opgeeft. Maar in werkelijkheid ben je dan maar 5 minuten bezig. Dus door tijd bij te houden gaat leren al snel makkelijker. En als je iets in een half uur klaar hebt wordt je daar ook vrolijk van.

 

Heel veel suc6 met plannen

Xx m.m.

 

 

Heyo,

Ik heb voor mezelf een vast tijdstip uitgekozen waar ik bezig ga met me huiswerk, of leer voor een examen. Meestal maak ik me huiswerk vroeg in de ochtend ik sta dan 4.30am op en begin om 5.00 met me huis werk. Dan als het dinsdag is (dan moet ik na school)(meestal) maak ik me huiswerk tot 6.15 en fiets dan naar het station en vertrek naar school. 

School duurt meestal tot 5.15pm dan moet ik weer naar huis en voordat ik thuis ben is het wel 6.30pm. Dan ga ik natuurlijk niet meer leren of huiswerk maken.

Omdat ik maar 1 dag per week naar school ga, kan ik de andere dagen in de ochtend leren voor de examens, of de verslagen afmaken. De rest van de dag hoef ik dan niet meer te denken aan school.

En al je netjes je huiswerk maakt en actief mee doet in de klas, dan zal je zien dat de so's en toetsen een stuk makkelijker zijn.

Dus kort gezegd kies een vast tijdstip dat je huiswerk maakt, of leert voor een toets, of so.

 

See ya!

Spookyzx. 

 

Wat ik altijd doe is een planning per dag maken met een afstreeplijst. Begin ong. Een week van te voren met voor een toets te leren, zo heb je voldoende tijd om te leren. Dus bijv. 

Maandag:

-duits woordjes

-natuurkunde formules

-Wiskunde: hoofdstuk 3

- frans zinnen

Dinsdag:

-duits zinnen

-natuurkunde formules herhalen

-wiskunde oefentoets

-frans woordjes

 

Als je dat zo elke dag inpland, zou het goed kunnen komen. Bij mij werkt het in ieder geval. Veel succes!

 

P.s. neem af en toe een pauze tijdens het leren :)

 

Reageer