Vraag

hoe moet ik het zeggen


Reputatie 7
Badge +9

Ik wil voor de zomervakantie dat iedereen uit me klas weet dat ik bi ben en me mentoren want misschien halen sommige het niet en moeten van school af of haal ik het niet en spreek hun nooit meer en ik wil eigenlijk dat iedereen het weet maar ik weet niet of ik me familie wil vertellen dat ik bi ben maar ik kan nog even wachten met familie maar heeft iemand tips hoe ik het beste kan vertellen 


8 reacties

Ik wil niet bot overkomen, dus begrijp me niet verkeerd, maar waarom wil je het zo graag aan iedereen vertellen? Ik vind het knap en stoer dat je er open over wilt zijn, maar als het er niet van komt, hoeft het toch niet per se? Wat is precies de reden dat iedereen het moet weten, terwijl je zelf al zegt dat je ze misschien nooit meer ziet?

Ik zou het denk ik ook eerst aan je ouders/familie proberen te vertellen in plaats van zo'n grote groep kinderen en mentoren. Het zou vervelend zijn als je ouders het via via horen. Dan is het denk ik fijner, ook voor hen, als ze het gewoon van jou horen.

Reputatie 7
Badge +9

@xLisa me vader en oma zullen het denk ik niet accepteren dat ik bi ben en ik denk dat me klas en mentoren het beter zullen accepteren en ik denk niet dat iemand uit me klas als ze toevallig me oma tegen komen dan zeggen dat ik bi ben en me mentoren ook niet want ze zullen dat echt niet op een gesprek zeggen of me oma en vader opbellen en zeggen dat ik bi ben en ik wil voordat de zomervakantie is ze veel mogelijk lol maken voordat het te laat is en ik wil het ook niet langer geheim moeten houden dat ik bi ben 

Reputatie 3
Badge +1

Als je vader en je oma het niet accepteert wie je bent.  Dan is het hun probleem. Ik zou eerst aan je mentoren vertellen. Dat is minder spannend. Ik zou nog even wachten dat je het verteld. Sommige mensen ga je ermee pesten. Omdat je op jongens en meisjes valt. 

 

Maar blijf jezelf. Als je familie het niet accepteert. Zeg dan gewoon dat je niks kan doen dat je bi bent. Niemand kan zelf bepalen of die bi is of lesbisch of hetero. 

 

Groetjes van Crazygirl_ 

Reputatie 4
Badge +3

Heyy, 

ik zou het eerst aan je ouders/familie vertellen. Daarna zou ik een berichtje sturen naar je mentor en vragen als het handig is dat de hele klas het weet. Misschien weet hij/zij ook nog een paar tips.

 

succes!!! <3

Reputatie 7
Badge +9

@Crazygirl_  ik wil niet dat hun boos worden

Reputatie 7
Badge +9

En ik denk dat het beste idee is dat ik verlopig niks aan me familie te zeggen en zeker niet aan me oma en vader want nu zullen ze ook met andere dingen aan hun hoofd zitten en dat ik na de vakantie met me mentoren ga praten en misschien kan ik vragen of me begeleider er bij kan zijn 

Reputatie 3
Badge +1

Waarom worden ze boos ? Het is toch hartstikke handig als je bi bent. Je kan kiezen tussen jongens en meisjes. 

Vertel dan maar eerst aan je mentoren. Ze zullen je wel begrijpen. 

 

Doeiiii

Reputatie 7
Badge +9

@Crazygirl_  weet ik ook niet maar het is het verstandig dat ik maandag aan me mentoren zeg dat en misschien me begeleider ook

Reageer