Vraag

Hoe maak je geschiedenis interessant?

  • 11 June 2023
  • 4 reacties
  • 36 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hallo allemaal!

Ik ben een meisje van 13 en zit in de 1e. Ik heb heel veel moeite met het vak geschiedenis. Ik vind het niet interessant en tijdens het leren onthoud ik daarom niet veel. Het klinkt misschien onmogelijk, maar: Hoe maak je geschiedenis interessant?

Greetings Umbrella


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Misschien helpt het om je voor te stellen dat je er bij bent. Of in een persoon te verplaatsen die het echt mee maakte. Zo vond ik "13 in de oorlog" daardoor heel interessant. 

Groetjes liefs Tartan X

Ik teken wel eens een soort tijdlijn.  Geschiedenis gaat vaak over verbanden.  Dus een bepaalde gebeurtenis zorgt voor de volgende gebeurtenis die weer voor de volgende zorgt.  Die teken ik wel eens bij saaie onderwerpen.  Je moet dan goed nadenken wat je tekent een hoe en dan blijft het veel beter hangen. 

Hey,

Ik vind geschiedenis uit mezelf al interessant. Je kan het ook leren d.m.v spelletjes enzo.

Andere tips heb ik niet.

Reputatie 3
Badge

Hoi. Misschien helpt het om je voor te stellen dat je er bij bent. Of in een persoon te verplaatsen die het echt mee maakte. Zo vond ik "13 in de oorlog" daardoor heel interessant. 

Groetjes liefs Tartan X

Ik teken wel eens een soort tijdlijn.  Geschiedenis gaat vaak over verbanden.  Dus een bepaalde gebeurtenis zorgt voor de volgende gebeurtenis die weer voor de volgende zorgt.  Die teken ik wel eens bij saaie onderwerpen.  Je moet dan goed nadenken wat je tekent een hoe en dan blijft het veel beter hangen. 

Hey,

Ik vind geschiedenis uit mezelf al interessant. Je kan het ook leren d.m.v spelletjes enzo.

Andere tips heb ik niet.

Thx!

 

Greetings Umbrella

Reageer