Vraag

Hoe maak je als meisje vrienden op het VSO?

  • 26 August 2022
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Weet de weg
  • 15 reacties

Hoi, ik ben een meisje van 12 en ik ga naar de 1e van de middelbare school. Ik heb alleen een vorm van autisme waardoor ik heel moeilijk contact kan maken met andere kinderen. Ik heb eigenlijk geen vrienden en daardoor ben ik best wel eenzaam. Ik ga naar het VSO (voortgezet speciaal onderwijs) en in mijn klas zitten behalve ik alleen maar jongens! Natuurlijk kan ik ook prima met jongens bevriend raken, maar ik ben bang dat die jongens mij niet willen! Het is toch anders... In de andere klassen zitten wel wat meiden, dus die zie ik in de pauze, maar het is toch wel heel lastig... Misschien dat jullie tips voor mij hebben???


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Heey, 

jongens zijn meestal wel makkelijker om bevriend mee te raken:) je hoeft je heus niet druk te maken, iedereen wil graag nieuwe vrienden maken dus er zullen vast wel mensen naar je toe komen als jij het niet fijn vind om op mensen af te stappen. Heel veel plezier op school, het gaat helemaal goed komen! 

Reputatie 1
Badge +1

Luister. Ik (jongen 14 jaar oud) heb op 2 VSO scholen gezeten. Meestal geen of slechts 1 meisje in een klas van 10-12. Ik heb ook een vorm van autisme. Op het VSO is het ook lastig vrienden maken, zelfs voor jongens. Als bijvoorbeeld  je wat rustiger bent, je anders gedraagd (dus niet popie jopie of "normaal), andere vorm van humor hebt dan val je al gauw buiten de boot je moet je heel erg aanpassen meeste mensen op het VSO hebben wel een vorm van ADHD en/of autisme. Je moet niet te rustig zijn maar ook niet te druk. Meestal vallen meisjes op het VSO buiten de boot omdat ze zeer rustig zijn en niet meedoen in het sociale aspect. Maar ik heb veel ervaeing met gepest worden op die scholen en buiten de boot vallen. Heb geobserveerd hoe je je eigenlijk een beetje moet gedragen. Ik raad je aan wel in contact te komen met de anderen in je klas, maakt het wel een stuk makkelijker om vrienden te maken, wees aardig en sociaal en een beetje popie jopie. + je hebt het voordeel van het enige meisje zijn dus er zullen vast wat jongens op je afkomen haha

Reageer