Vraag

Hoe leren jullie voor school (ook al doe je dat (bijna) 'niet')

  • 16 April 2023
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4

Oke…

Ik zit zelf met het probleem dat alles te saai is enzo, en dat het ook te makkelijk is, ik loop daarop vast, en wil dus vertellen hoe ik ‘leer’ voor toetsen, of hoe ik huiswerk maak. En dus ook mijn vraag:

“Hoe leren jullie zelf voor toetsen, en/of hoe maken jullie zelf huiswerk als het saai is?”

Nu ik eerst….

Ik leer zelf eigenlijk niet, maar dit komt doordat ik alles gewoon te snel begrijp. Het is allemaal te logisch, makkelijk te ontrafelen, ik vind altijd meerdere conclusies, waardoor ik de logica begrijp en hun denkwijze ook (ook al is die van mij meestal compleet anders, en krijg ik dus een lager cijfer op een toets, terwijl het eigenlijk wel gewoon goed is).

Dit is aan de ene kant heerlijk, want dan hoef je natuurlijk weinig tot niks te doen (1 tot 3x overlezen, en ik haal een 7 of iets in die richting, op havo).

Maar aan de andere kant, je hoeft niks te doen, verveelt je rot, en gaat daardoor weer slechte cijfers halen, en ik krijg in mijn geval ook nog eens gezeik met mn “mentor”, omdat hij het nodig vindt om alles na te kijken, terwijl dat #NIETHELPT.

Maar goed, hoe leren jullie voor welk vak?

Ik leer met elk vak met de logica ervan, of anders zelf maar wat verzinnen lol. Maar ik kan soms gewoon niet aan het werk gaan, 1. door mijn schoolsituatie (ander topic), en 2. doordat alles gewoon zo makkelijk en snel gaat.. en dan wil ik er al niet meer aan beginnen, omdat het gewoon als babywerk voelt voor mij, of zo...
 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat het niet echt motiverend is als de stof zo makkelijk voor je is.

Ik vind huiswerk meestal ook saai. Ik probeer het dan ook zsm af te maken als ik thuis kom. Dan heb ik tenminste achter de rug.

Leren voor toetsen doe ik meestal met samenvattingen. In last-minute stampen ben ik ook heel goed.😄

Reputatie 7
Badge +15

 


hoe maken jullie zelf huiswerk als het saai is?”

 

tja. gewoon maken. er zijn helaas niet zoveel andere opties. behalve je huiswerk niet gemaakt hebben… 

 


“Hoe leren jullie zelf voor toetsen?

verschilt per vak. meestal heb ik gewoon als streven op een x-aantal uur te leren voor een toets. vaak is dat zo rond de 6 uur per toets, per vak.  

Ookal weet ik wel dat het niet de beste methode is… ik doe het wel zo, maar ik raad het je niet aan om ook zo te gaan leren…..

 

Mij_Niet_Gezien

Ik maak weinig huiswerk,  maar leer in de toetsweek alles.  Ik merk dat dat nu,  in 4 VWO soms ook wel eens mis gaat.  Maar ik sta nog voor elk van voldoende dus ook weer niet zo mis. 

Reageer