Vraag

hoe leren jullie voor deze vakken?

  • 27 April 2023
  • 10 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hoi ik vroeg me af hoe mensen leren voor deze vakken.
-wiskunde
-frans/duits

ik ben er best benieuwd naar want ik wil graag zelf ook wat nieuwe methodes proberen en even kijken wat het meest gebruikt word/wat het beste werkt dus ik zou het waarderen als je ff hier me vertelt hoe jij leert voor deze vakken


10 reacties

Reputatie 1
Badge

Heyy, Voor wiskunde kijk ik filmpjes van Math With Menno. Voor Frans leer ik gwn niet want ik heb daar gwn geen motivatie voor. Voor Duits kijk ik alleen het boek door want ik ben half Duits en ik woon bijna op de Duitse grens  dus ik kan het al makkelijk spreken. 

Reputatie 7
Badge +7

Oeh dit volg ik even. Ik kan zelf ook niet goed leren voor Duits.

 

Ik leer zelf met wiskunde door samenvattingen te maken van de theorie. En dan wat je moeilijk vindt daar een paar opdrachten van maken. Want je moet de theorie wel weten, maar ook kunnen toepassen. Ik weet alleen niet of ik het hiermee ga redden in de bovenbouw. Nu haal ik 9ens en 8ten maar ik zit pas in de eerste van de Havo.

Reputatie 4
Badge +3

ik heb zelf met duits en frans echt veel moeite eerlijkgezegd , ik heb geen motivatie en ik leer wel maar haal geen voldoendes lmao

Reputatie 7
Badge +9

Voor Frans leer ik niet dan spiek ik voor Duits de voca leren en herhalen en voor wiskunde de test jezelf maken de oefen toets en extra opdrachten mam plus de wat makkelijker opdracht maken 

Hey,

Ik leer wiskunde door eerst de theorieblokken door te nemen en dan opdrachten te maken.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes!

Wiskunde leer ik altijd door van die samenvattingen te maken van je theorie, en soms dan maak ik een paar opdrachten waarvan ik weet dat ik die lastig vind. Duits laat ik vallen gelijk wanneer het kan, al doe ik nog zo mijn best ik snap er echt geen reet van haha. En Frans doe ik weinig tot geen moeite voor omdat ik een opa en oma heb die wel Nederlands zijn maar al jaren in Frankrijk wonen en ik met hun altijd deze taal spreek. Maar je zou voor beide talen ook samenvattingen kunnen maken en deze leren, of door flitskaartjes te maken.

Reputatie 4
Badge +2

Heehee,

 

Persoonlijk leer ik voor wiskunde vrij weinig, ik hou het huiswerk goed bij (dit is wel een challenge, mr t helpt echt) hierdoor hoef ik vrijwel niet te leren voor de toets omdat ik t allemaal al heel vaak heb gedaan. Dit is natuurlijk niet voor iedereen zo, mr ik zou vooral heel veel oefenen en niet formules gaan stampen ofzo 


Frans en Duits doe ik eigenlijk allebei hetzelfde; ik leer de woorden / zinnen heel goed uit m’n hoofd met behulp van zo’n online programma. Denk aan wrts, quizlet, wozzol, etc. En de grammatica is echt leren totdat ik t begrijp, en ook heel veel toepassen in online opdracht bijvoorbeeld 

 

Hoop dat je er iets aan hebt!

 

-Yodema 

 

Badge

Hee!

Als ik voor Frans en Duits woorden moet leren gebruik ik vaak flash cards. Op de ene kant van een kaartje schrijf je het Franse/Duitse woord en aan de andere kant de vertaling in het Nederlands. Als ik grammatica moet leren gebruik ik vaak sites. Onze docenten hebben bijna altijd een oefentoets klaarstaan. Die maak ik ook heel vaak.

voor wiskunde ga ik alle soorten sommen die je moet leren de hele tijd herhalen enzo. Als je bij wiskunde snapt hoe je een bepaald soort som moet uitrekenen dan kan je all die soort sommen maken.

mij hoop dat je hier wat aan hebt!

groetjes anoniempjee!! XX

Badge

 

Mja, Frans en Duits vind ik ook zwaar kuk om te leren. Wiskunde kun je eigenlijk alleen leren door héél veel opdrachten te (blijven) maken. Oefentoetsen zijn ook erg handig om te zien welke onderwerpen je nog wat meer aan moet werken.

Reputatie 4
Badge +3

bedankt voor alle reacties , inmiddels heb ik vrijstelling voor al mn toetsen en huiswerk gekregen dus heb ik geen advies meer nodig maar ik zal dit allemaal zeker gebruiken voor volgend jaar :))

Reageer