Skip to main content
Vraag

Hoe leer je voor geschiedenis!

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal!

Ik heb geen flauw idee hoe je voor geschiedenis moet leren wat ik tot nu toe doe ik gewoon lezen en daarna de sammenvating schrijven en dan checken of ik alles heb geschreven, maar dat duurt zo lang en ook zo saai + ik moet nog begrippen gaan leren en ik heb nog maar 4 dagen om te leren en ik moet 2 hoofdstukken. Oh ja en ik moet nog voor wiskunde en aardrijskunde leren.

Kan iemand me helpen?

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 41 reacties
  • 21 maart 2025

Hi

Beste manier om gs te leren voor mij is om de tekst in chatgpt te zetten en om hem een samenvatting te laten schrijven. Dan lees ik die door. Dan vraag ik of hij een oefentoets kan maken van de originele tekst, of 1 voor 1 overhoren (ligt aan mijn motivatie) en dan vraag ik waar ik kan verbeteren. Dan laat ik hem een samenvatting maken van mijn verbeterpunten, lees ik die door en herhaal totdat ik alles weet. Voor mij duurt dit best lang (paar uurtjes) en voelt het onzeker omdat ik niet veel stamp, en misschien niks weet maar uiteindelijk gaan toetsen heel goed. Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Diana
Forum|alt.badge.img+5
  • Topper
  • 540 reacties
  • 22 maart 2025

Ik maak van geschiedenis verhaaltjes die ik dan aan mezelf vertel.  Dus geen droge opsomming maar verhalen met personages die dingen meemaken en vertellen.  Ik probeer echt in de geschiedenis te kruipen, alles te herbeleven.  Voor mij werkt dat.

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3317 reacties
  • 22 maart 2025

Hoi hoi,   Stel vragen aan jezelf. Begrijp je de stof echt? Stel vragen zoals: "Waarom gebeurde dit?" of "Wat waren de gevolgen?" Dit helpt je kritisch na te denken.   ! Probeer je voor te stellen hoe mensen in die tijd leefden en waarom ze bepaalde keuzes maakten. Dit maakt leren interessanter.  Doe net of je er zelf bij was zeg maar. Of  vraag een vriend, familielid of klasgenoot om je te overhoren, of gebruik online tools om quizzen te maken. En misschien kun je als extra nog op YT filmpjes zoeken over het onderwerp. 

Groetjes liefs Tartan X

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen