Skip to main content

Hey, ik zit in Gymnasium 1 nu en ik merk vaak dat ik bijv huiswerk of leren voor proefwerken skip omdat ik gwn geen zin heb. Maar het is wel belangrijk als ik de komende 5 jaar dit niveau wil behouden… ik word vaak afgeleid door mijn telefoon, weet iemand hoe ik er vanaf kan blijven elke keer als ie pingt tijdens schoolwerk? En ook word ik onrustig van prikkels doordat m’n kamer te vol staat met spullen mr ik heb ook geen motivatie om het op te ruimen. Iemand tips?

Dit is allemaal in een rare volgorde geschreven, excuses

Ik heb exact hetzelfde. Ik zit in 4 VWO en ik zal zeggen: blijf rustig.

Denk na over wat je moet maken, stress er 1 keer fucking hard over en werk er dan aan. Ik heb 4 jaar geen huiswerk gemaakt en het is allemaal goed gegaan tot dit jaar. Huiswerk kan je gwn in de les maken, dat komt goed. Het leren blijft altijd kut, maar daar heb je vrije uren voor. Neem een laptoppie mee naar school en ga zitten in een rustige plek of een leerplek als je school dat heeft. Als je niet hebt geleerd voor een boektoets heb je https://www.scholieren.com/. Leer in doseringen en niet in 1 keer. Maar als #1 heb ik, blijf rustig. Want je kan altijd een toets herkansen, je kan zelfs een heel jaar opnieuw doen.

Wat veel mensen in mijn jaar hebben is dat ze eigenlijk beter gaan op de havo (voor mensen op het gymnasium is dat wss VWO of ook havo). Dus je kan altijd van gym 1 naar VWO 2. fouten zijn er om gemaakt te worden man.

Ik heb geen idee meer wat ik moet zeggen, dus al heb je nog een vraag, vraag het.

Reageer