Vraag

hoe krijg ik motivatie?

  • 25 February 2022
  • 8 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi hoi,

sorry dat ik zo veel topics plaats, maar hier ben ik weer:)

ik heb dus geen motivatie meer voor school, of eigenlijk om ook maar iets te doen. De dingen die ik vroeger leuk vond, heb ik nu geen zin meer in. 
ik moet echt beter mn best gaan doen voor school, maar ik kan het gewoon niet. Ik ben niet dom, maar ik kan gewoon niet leren voor een toets bijvoorbeeld. 
Elke dag sta ik op met het idee, vandaag ga ik wat nuttigs doen, en dan is de dag opeens voorbij en heb ik weer niks gepresteerd. 
ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. 
heeft iemand misschien tips om weer motivatie te krijgen of zo (ik weet dat ik ver heen ben, maar toch). 

okay, bedankt voor het lezen:)

groetjes,

kwakend1tje


8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, je wilt ze dus wel doen ! :) Dat is al beter dan dat je helemaalniet opstaat en niks wilt. Maar echte tips weet ik niet ik kan makkelijk praten maar ik kan niet zomaar zeggen je moet dit en dat doen :blush:  ik denk misschien dat je jezelf ( of met iemand samen) kan belonen als je een paar saaie dingen hebt gedaan dat je dan als beloning wat leuks mag doen. En dat doe je dan misschien met iemand samen of je zet het als topic hier op het forum. En dan vertel je  hoe dat gaat ofzo . En dan krijg je hier allemaal complimentjes en word je weer wat blijer :) hoop ik

Ik weet niet of dat een goed idee is maar ik probeer te helpen :blush:

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

Ah dat vind ik wel een goed idee! Heel erg bedankt!!😊

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @kwakend1tje 

De 25/15 - 5 minuten methode helpt mij heel erg en al helemaal in de toetsweken. 
Het werkt zo:

Eerst ga je 25/15 leren of huiswerk maken. 
Dan ga je 5 minuten iets voor jezelf doen. En dan weer opnieuw 25/15 minuten huiswerk en dan weer 5 minuten iets voor jezelf doen en zo door totdat je klaar bent. 

Ook huiswerk maken / leren met een vriend(in) kan helpen. 
 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :) 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +7

Yess thanks! 
 

ik snap je helemaal

na de toetsweek

heb ik ook weinig motivatie

ik kan je niet helpen 

maar ik vind het wel fijn om hier even te reageren

 

x Zelle

Reputatie 7
Badge +7

Ga leuke dingen doen of kom lekker op de forum met ons. Na de toetsweek heb ik net als jij ook helemaal geen energie om iets te doen maar wat ik dan ga doen is lekker een muziekje luisteren.😊

 

Doe dingen waar je blij van wordt😚

 

MCES 

Reputatie 7
Badge +7

Heey! Dankjewel,

het probleem is juist dat ik geen motivatie heb voor de toetsweek.. dat is wel vervelend want dat levert niet echt beste resultaten op. 
ik had afgelopen toetsweek een 3.4 voor aardrijkskunde, een 3.3 voor maatschappijleer, een 4.3 voor Frans, een 4.4 voor scheikunde en een 5 voor Nederlands. (korte recap: ik had 3 voldoendes van de 8 toetsen).

normaal hoefde ik amper te leren voor ruime voldoendes maar die skill heb ik opeens verleerd.. deze slechte cijfers hebben soort van een negatieve werking op me, In plaats van dat het me motiveert om harder te werken en het op te halen heb ik juist helemaal geen motivatie meer en kan het me eigenlijk allemaal niks meer schelen. 
anyway dat was weer ff mijn jank verhaal loll

fijne avond:)

groetjes,

Kwakie;) 

Reputatie 7
Badge +7

(….)  In plaats van dat het me motiveert om harder te werken en het op te halen heb ik juist helemaal geen motivatie meer en kan het me eigenlijk allemaal niks meer schelen. 

anyway dat was weer ff mijn jank verhaal loll

 

 

 

Ik word er zelf heel erg verdrietig van😓

Reageer