Vraag

hoe kan ik havo halen?

  • 9 March 2020
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Hey,

ik zit in de 2e en heb mavo maar ik wil heel graag havo (want voor de kunstacademie moet je havo hebben). Heeft iemand tips om havo te halen?


2 reacties

Heyy, ik weet niet of ik je veel tips kan geven. Ik zou heel goed je best doen. Je kan ook extra dingen doen als je daar tijd voor hebt. Zo oefen ik wel eens woordjes in het Frans terwijl ik die eigenlijk niet hoef te leren, maar dat vind ik handig zodat ik beter Frans kan. 

Deze tip is niet de beste, maar ik hoop alsnog dat je er wat aan hebt en veel succes nog op school! Liefs, Naira193 :heart:

Hey @anoniempjex13 ,

Ik neem aan dat je eerst je mavo diploma wilt halen en daarna doorstromen naar havo?

ik zit nu in 4 havo, en ik kan je misschien wel wat tips geven.

ik heb dus ook een aantal mensen in m’n klas die dit jaar vanaf mavo zijn gekomen (ben met sommigen bevriend geraakt), maar 1 van de belangrijkst dingen is om alles goed bij te houden, en opdrachten/verslagen gewoon optijd in te leveren. Anders kom je later heel erg in de knoop want dan  komt alles ‘ineens’ tegelijk. Plannen is erg belangrijk.

en zoals @Naira193  al zei,  woordjes oefenen is altijd handig, ik weet niet of je nog andere talen kiest maar ik zou voora, veel tijd besteden aan Engelse woordjes, niet om je bang te maken maar dat zijn er best veel.

en wat ik ook hoorde van mijn ex-mavo vrienden is dat zij bij Engels de vragen in het Nederlands mochten antwoorden op mavo maar op havo moet dat (meestal) in het Engels .

hopelijk heb je hier wat aan, succes!

groetjess,

I-N

Reageer