Vraag

hoe gaat een mentorgesprek ?

  • 27 September 2021
  • 4 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Morgen heb ik een mentorgesprek.

ik zit in vwo1 en is dus mijn eerste mentorgesprek. 

Mijn vragen: hoe gaat dat en waar heb je het over? 


4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Ikke13 

het verschilt heel erg waar je het over hebt bij een mentorgesprek. Het eerst mentorgesprek zal waarschijnlijk gaan over of het allemaal lukt op school, of je je klas leuk vind, welke vakken je moeilijk vind. Dat soort dingetjes. Meestal vragen ze dan of je nog iets kwijt wilt over school of thuis. Mijn tip; als je een vraag niet wil beantwoorden ga niet iets verzinnen, dat gaat niet helpen. Zeg gewoon; dat weet ik niet of; daar geef ik liever geen antwoord op, dat vind je mentor vast en zeker prima.

heel veel succes morgen!

groetjes anoniempjex 

Heyy

 

Yep wat Anoniempjex klopt zeker!

 

Waarschijnlijk gaat je mentor inderdaad samen met jou bespreken hoe het gaat op school.


Hij/zij zal bijvoorbeeld vragen of het allemaal goed gaat op school, of de eerste tijd op je school je is bevallen, zal misschien met je kijken of je ergens tegenaan loopt en zal kijken of je ergens hulp of ondersteuning bij kan krijgen als dat nodig is! Ook kan er worden gevraagd of je je klas leuk vind en ook hoe met simpelweg gaat met je :)

 

Als je iets niet wilt zeggen hoeft dat niet, maar je mentor is er wel voor je en je kan bij hem/haar alles kwijt!

 

Succes morgen! Het komt goed🙂

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Heyy

 

Ik vroeg me af hoe je mentor gesprek is gegaan vandaag?

Was je mentor een beetje aardig en heb je een fijn gesprek met hem/haar gehad? Ik hoop het wel:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Het is goed verlopen, ze vroeg nog naar het broekplassen en dat had ik al wel verwacht. M'n moeder had haar erover ingelicht dus ja. Dat vond ik heel ongemakkelijk en moest bijna janken. Ik was best zenuwachtig want ik zit met best veel dingen en ik was bang dat ze naar iets daarvan zou vragen. Gelukkig is dat niet zo. Ze hadden ook gezegd dat als ik de pauzes niet leuk vind ik gewoon een bal in m'n kluisje kan leggen om in de pauzes even een balletje te trappen. Deed ze zelf vroeger ook😉 ik ben er dus wel tevreden over, aardige mentor, fijn gesprek.

Aardig dat je er naar vraagt!

Reageer