Vraag

hoe ga je om met kinderen

  • 16 August 2022
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Heyy allemaal, 

Ik ga volgende week maandag meedoen aan de spelweek bij ons in de stad als stagiaire/vrijwilliger voor m’n maatschappelijke stage. Mijn eerste keuze is het rode team met jongeren (6 tot 9 jaar) mijn tweede keuze is het rode team met kleuters (3 tot 5 jaar). Nou heb ik al een beetje ervaring met op mijn buurkinderen passen (ik ben enigs kind) , maar ik heb geen idee hoe je dat met een grote groep kinderen moet doen. Wat nou als er een jongen of meisje tussen zit die absoluut niet wilt luisteren? Iemand tips? 

Zal na de spelweek wel een update geven. 

xx Eenmeisje004 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

laat hem of haar even met rust ofzo, of vraag wat die wilt doen. maar word niet boos op hem ofzo, dat gaat de situatie niet helpen. 

Reputatie 6
Badge +5

Laat het even gaan, maar als het echt te storend wordt, moet je er even iets van zeggen. Doe dit wel gericht tegen het kind en niet in het algemeen tegen de hele groep. 

Trouwens, je wordt toch wel enigzins geholpen door een volwassene? Anders stuur je het kind in kwestie gewoon even weg.

 

Het komt goed joh! Succes xx

Badge

hoi eenmeisje004

ik heb wel wat ervaringen met kinderen die niet mee doen of vervelend zijn (ben 15 jaar mocht dat handig zijn om te weten )

 

als een kind niet wil luisteren laat ik ze eerst ff gaan en negeer ik ze als ze echt vervelend worden geef ik een waarschuwing dit is echt alleen met dit kind en ik pak ze meestal even bij de arm vasten ook leg ik ook even uit wat ze fout doen en dan vraag ik of ze wel mee willen doen en als ze dan zeggen nee dan zet ik ze aan de kant zeg en als ze ja of iets anders dan geef ik ze nog één kans en als ze dan nog vervelend doen breng ik ze of naar een volwassenen of zet ik ze aan de kant en dan mogen ze niet meer meedoen of de volwassene moet iets anders in gedachten hebben 

 

hoop dat dit helpt

Reageer