Het stoppen net gymnasium

  • 18 March 2021
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

Badge

Hallo beste lezer,

Ik ben Berend, Gymnasium 2, ik zit met iets.

Ik denk dat ik moet stoppen met gymnasium. Ik ben naar Rotterdam gegaan om dicht bij de stad te zitten, maar het lukt niet met vrienden maken hier op school. Iedereen kwam hier aan in een vriendengroep. Ik ben hier helemaal alleen naar toegegaan, want ik dacht dat het wel zou lukken, maar niks bleek minder waar. Ik mis mijn echte vrienden te erg en dat gevoel is vreselijk. Ook ben ik opzich een slimme leerling, maar ik zit op het randje van gymnasium en VWO. Ik heb moeite met het tempo hier op school en ik heb moeite met de klassieke talen. Ik heb het ook niet helemaal mijn zin op school, het voelt niet alsof ik daar hoor, alsof ik daar thuis ben. Ook voel ik mij eigenlijk mentaal slecht, dat ik ook de intentie niet zie die ik hard nodig heb, juist nu! Mijn eerste toetsweek was heel slecht en ik heb gewoon niet het gevoel dat ik dat moet aanpakken. Dat is vervelend voor mij, want het laat mij alleen maar erger voelen, voor mijn ouders, die zien de cijfers maar komen en weten niet hoe het is, want mijn ouder hebben mavo/havo gedaan. Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen, ik durf het niet te vertellen namelijk, maar het moet wel! Het gaat met mij niet goed en elke keer maar weer slecht cijfers zien komen doet je ook de nek om. Ik moet ook eerlijk toegeven. Ik heb niet super erg mijn best gedaan op online school. Ik moet het vertellen, want dit gaat zo niet langer. Als je nog vragen hebt, laat ze maar achter!


5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Vertel dan....

Badge

Vertel dan....

Hoe bedoel je?

Reputatie 5
Badge +6

Dat je geen gymnasium meer wilt doen...

Vertel dan.…

Dat je geen gymnasium meer wilt doen…

 

ik durf het niet te vertellen namelijk

Dit noemt men dus een “bruh momentje”…

 

Anyway, @Beerie , kun je dit niet met je mentor bespreken?
Je geeft aan dat jouw ouders dus geen ervaring hebben met dit niveau, maar jouw docenten en zeker jouw mentor zullen dat toch wel hebben.
De docent klassieke talen kan jou zeker helpen met dat vak, maar alleen als jij aangeeft dat jij er moeite mee hebt.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor je mentor.
Misschien kan die ook extra begeleiding regelen voor bepaalde vakken.

Wat het vinden van vrienden betreft is het wat lastiger.
Ik zou je aanraden om bijvoorbeeld meer op social media met ze te doen, in de klas en tijdens te pauzes, maar volgens mij heb jij dat al geprobeerd.
Jouw mentor kent jouw klas een stuk beter, dus is het best mogelijk dat je deze hierbij om tips kan vragen.

 

Is dat misschien iets?

Reputatie 4
Badge +3

Je kan het dit jaar nog volhouden en volgend jaar naar havo gaan of naar een van de scholen waar je vrienden zitten en havo os simpeler en je kan nog steeds een goede baan krijgen en je moet het er gewoon over hebben met in iedergeval een vertrouwenspersoon of je mentoir ofzo

Reageer