Vraag

helupp school

  • 18 May 2021
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

Badge

okeyy, nou ik zit op een school(in de tweede) waar we alles zelf moeten doen we moeten zelf inplannen wanneer we gaan werken aan wat en we moeten ook zelf toetsen maken en de woordjes bijv moeten we ook zelf gaan leren zonder dat er op wordt gecontroleerd. de leraren zeiden aan het begin van het eerste jaar dat ze je hier mee gingen helpen maar dat hebben ze doe echt niet gedaan. Alleen loop ik nog een beetje achter met sommige dingen. En van het eerste jaar heb ik ongeveer de helft van de lestof begrepen maar toch was ik over. Nu ga ik waarschijnlijk weer over naar het derede jaar maar dit is voor mij al het jaar dat ik mij moet voorbereiden op het examen. dus in dat jaar is het heel belangerijk dat je niet achter gaat lopen want dan haal je het niet. mijn ouders zijn er niet zo zeker van dat het volgend jaar veel beter wordt dan dit jaar en vorig jaar dus willen ze dat ik naar een andere school ga. ik ben er zelf ook niet heel zeker van dat dat mij gaat lukken, maar ik wil echt niet naar een andere school!!! wat kan ik hier aan doen dat ik niet naar een andere school hoef?????? ik hoop dat jullie mijn vraag een beetje begrijpen het is nogal ingewikeld


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Lastig. Je zou met je mentor kunnen praten. Je kan dan aangeven wat je nu ook opschrijft. Je ouders zouden ook met school in gesprek kunnen gaan. En misschien kan je iets van huiswerk begeleiding krijgen.

Badge

Lastig. Je zou met je mentor kunnen praten. Je kan dan aangeven wat je nu ook opschrijft. Je ouders zouden ook met school in gesprek kunnen gaan. En misschien kan je iets van huiswerk begeleiding krijgen.

hoi ja ik had het er met mijn mentor al over gehad maar zij blijft maar zeggen dat ik het goed doe. mijn ouders waren ook al in gesprek geweest maar ook toen zij mijn mentor dat het wel goed gaat. dus aan haar heb ik niet zo veel, aan huiswerk begeleiding zat ik ook al aan te denken maar dan moet ik dat zelf gaan vragen aan mijn mentor en school of ik dat kan krijgen want zelf komen ze er niet mee. dus ik denk dat deze school dan iets te moelijk voor mij is. nog heeelll erg bedankt dat je met me mee dacht!

Hoi Hi i

 

Dat lijkt me lastig. Wat je kan doen is nog een gesprek met je mentor aanvragen (als je dat wilt met je ouders erbij). Probeer haar dan duidelijk te maken dat je moeite hebt met het bijbenen van de lesstof. Je mentor denkt dat het goed gaat, maar jij weet natuurlijk het beste hoe het gaat. Je mentor kan je dan denk ik wel ondersteuning bieden in bijvoorbeeld plannen en kan je dan misschien naar huiswerkbegeleiding sturen als je dat wilt. Het is denk ik ook goed om je zorgen over 3e klas te vertellen want dan weet je mentor dat je dat spannend vind en dan kan ze daar rekening mee houden.Je mentor begrijpt je dan denk ik echt wel!

 

Groetjes van mij!

Reageer