helemaal klaar met school

  • 16 January 2022
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Badge

Ben ik nou echt de enige die in het eerste schooljaar zo onder druk staat, ik moet van mijn moeder van alles doen, huiswerk af, goede cijfers ga zo maar door. Ik vind het niet meer leuk. En soms barst ik gewoon in tranen uit omdat ik het gewoon even niet meer weet. En dan komt je weer is te laat, kan je weer gaan nablijven of om 8.00 uur gaan melden. IK WIL NIET MEER!!!!! En dan moet ik op dinsdag en donderdag naar huiswerkbegeleiding, nou is mijn hele dag verneukt omdat ik daar tot f**king 19.30 zit😑😭. Ik haat mijn leven, sorry als dit oninteressant is, maar ik moest dit gewoon even kwijt.


1 reactie

Reputatie 5
Badge +2

Ben ik nou echt de enige die in het eerste schooljaar zo onder druk staat

Ik heb dat vorig jaar ook gehad… het eerste schooljaar is geen pretje, maar je bent zeker niet de enige.

 

En dan moet ik op dinsdag en donderdag naar huiswerkbegeleiding, nou is mijn hele dag verneukt omdat ik daar tot f**king 19.30 zit😑😭

Huiswerkbegeleiding is toch niet verplicht? 

 

ik moet van mijn moeder van alles doen, huiswerk af, goede cijfers ga zo maar door

Het is bij huiswerk wel zo, dat je er vaak als een berg tegen op ziet, maar als je het goed en gestructureerd plant dan valt het eigenlijk best wel mee (hoewel dat mij bijna het hele jaar koste om dat te beseffen)

Goede cijfers moet je niet voor je moeder halen, maar voor jezelf! Het is heel lastig om echt voor elke toets een heel goed cijfer te halen, dus je moeder denkt in die zin onrealistisch, maar ze bedoelt het vast goed, want ouders die doen vaak alles om ervoor te zorgen dat jij een goede toekomst krijgt.

 

En dan komt je weer is te laat, kan je weer gaan nablijven of om 8.00 uur gaan melden. 

Als je elke dag op tijd opstaat, raak je daar aan gewend, hoewel dat eerst heel moeilijk is moet je het zo zien: over een tijdje voelt om deze tijd opstaan bijna als uitslapen :)

8 uur melden is overigens nog niet zo’n mega ramp, op sommige scholen is het veel vroeger (bij mij is het 7.50 geloof ik, maar op sommige scholen nog eerder, het hangt er ook vanaf wanneer het 1e uur begint, vaak ligt het een half uurtje voor het 1e uur)

 

Groetjes, ThatGalacticRobot (2e klas)

Reageer