Heeft school gelijk?

  • 9 May 2023
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Yo ik ben Yassin bijna veertien zit in de tweede. 

  1. Ik ging vwo doen in klas 1.
  2. Ik bleef in klas 1 een jaar zitten.
  3. Dat tweede jaar in klas 1 ging niet zo best dus stroomde ik af.
  4. Havo klas 2, nu dus.

M’n hoogste gemiddelde is lo, een 9,2. Verder kom ik niet boven de 6,7 uit. Ik zit gwn wat te klooien, wordt er alsmaar (zonder reden) uitgestuurd, spijbel.  Blijf dus zitten en stroom weer af, naar mavo 2. Nou is het zo, school wil niks doen om te zorgen dat ik naar school kom en me ‘gedraag’. Is het goed van school dat ze me maar laten afstromen en zitten blijven, of moeten ze meer? M’n ouders willen me naar een andere school sturen, maar dat wil ik niet. Hier zitten mijn beste matties enz. 

School zegt ook dat ik misschien maar lekker ergens anders moet wonen, hier hebben ze de volgende redenen voor:

  1. Ik gedraag me niet.
  2. Thuissituatie: negen broertjes en een tweelingzus.

Graag gewoon wat meningen wat er in jullie opkomt, ook eerlijk antwoorden graag. 

 


4 reacties

Nou ja eerlijk, komt tie… het lijkt me sterk dat je er zonder reden uit wordt gestuurd? En tja spijbelen is ook niet slim… dan laat je al zien dat het je niks kan schelen en in dat geval snap ik wel dat ze je een niveau lager willen plaatsten. 

Als jij laat zien dat je echt wilt en dus elke dag op school bent, huiswerk maakt en actief meedoet zonder de les uit te moeten, dan krijg je er ook iets voor terug!

School kan niet echt zomaar beslissen waar je gaat wonen, maar als je het thuis niet fijn hebt, kan je er altijd zelf iets aan proberen te doen, praten met je ouders of mentor bijv. Of gewoon een keertje met de KT bellen/chatten.

Hey,

Je hoeft niet bang te zijn dat ik niet eerlijk antwoord. Want soms ben ik iets te eerlijk.

De school zou beter ze best moeten doen, maar ik heb ondervonden dat scholen het te veel moeite vinden om problemen aan te pakken. Jij moet vooral beter je best doen. Je bent groten deels zelf verantwoordelijk voor wat je op school doet. Dat jij naar mavo moet snap ik enigzins ook wel, want als je gemiddelde bij de meeste niet hoger is dan een 6,7 is het niet zo best. Doe je best op school, spijbel niet (te vaak), maak je huiswerk en leer voor toetsen, dat is me advies. Als het niet lukt op school, maar je wel je best doet dan maken cijfers niks uit. Doe je niet je best, tja als je dan zakt of blijft zitten eigen schuld.

Succes!

Reputatie 7
Badge +17

Tja, ben het wel eens met wat al gezegd is. Kijk vooral naar je eigen gedrag. Het lijkt me idd sterk dat je er altijd voor niks word uitgestuurd. Je zegt zelf ook dat je maar wat zit te klooien en dat je er wb cijfers niet zo goed voorstaat. Begin dus eens met stoppen met spijbelen en wat beter je best te doen.

Nou is het zo, school wil niks doen om te zorgen dat ik naar school kom en me ‘gedraag’.

Daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Wat verwacht je dat school gaat doen dan?

Ik kan me voorstellen dat het door je thuissituatie moeilijk kan zijn om huiswerk te maken of te leren. Geef dit aan op school.Dan kunnen jullie samen naar een oplossing zoeken.

Als je op deze manier door blijft gaan zal het op de mavo niet veel beter gaan ben ik bang.

Je hebt nu nog de kans je instelling te verbeteren. Geef de moed dus niet op.

Heel veel succes

 

 

Het is natuurlijk bs dat school iets zou moeten doen zodat jij je gedraagt. Het gaat om je eigen toekomst.  Het maakt hun niet uit of je met een VWO diploma slaagt of een havo of een mavo. Maar kom op man je bent 14 en zit in de tweede en zal volgend jaar weer de tweede doen ( ik ben 15 een zit in de 4de)   Je bent dus 2 jaar ouder dan je klasgenoten. Je matties gaan zo van school af en dan zit jij met allemaal veel jongere kinderen.  Ik zou ff mijn schouders er onder zetten, je bent vast slim genoeg om de havo nog te halen. 

Reageer