Vraag

Heeft iemand tips over natuurkunde?

  • 26 January 2023
  • 4 reacties
  • 91 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4

Oke, ik heb dus natuurkunde gekozen, maar snap net niks van het vak zelf, en dan moet ik ook nog eens 3 jaar van natuurkunde in 1 jaar doen.


De uitleg in het boek is waardeloos, en dan zoek ik het online op, dan denk je dat je het begrijpt, maar je onthoudt alleen de formule die wordt gegeven. Maar dan heb ik hele tijd de vraag: “Waarom, hoezo?”, Bij praktisch gezien elke opdracht die ze maken.


Dus eigenlijk begrijp ik de logica er dus totaal niet van. En dat gebeurt nu dus. Ik zit in hoofdstuk 1, en begrijp er niks van.


Ik kan zelf wel een beetje bedenken waarom het zo en zo zou moeten kunnen werken, maar uiteindelijk wordt dat te veel, omdat het gewoon teksten aan informatie zijn, en is het overzicht weg tijdens een opdracht, en vergeet ik gewoon een deel ervan.

Dus iemand die hier goed in is, die tips heeft? Gewoon zodat ik het begrijp (en niet door bijv. alles te stampen uit mn hoofd).


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

filmpjes kijken hielp mij wel

Reputatie 7
Badge +17

Misschien heb je hier wat aan?

https://www.youtube.com/@MeneerWietsma/videos

Het licht er ook aan welk niveau je doet,  maar mij helpt het vooral om te leren wanneer je welke formule moet toepassen ipv leren te begrijpen waarom iets is. 

Reputatie 6
Badge +4

Het licht er ook aan welk niveau je doet,  maar mij helpt het vooral om te leren wanneer je welke formule moet toepassen ipv leren te begrijpen waarom iets is. 

Ik doe havo.

 

En trouwens, ik zag toen straks een bericht (bij berichticoon,  van "Mij_Niet_Gezien", maar die is spontaan weg

Reageer