heb ik een soort van faalangst op school?

  • 17 January 2022
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo! als je aan de titel kan zien heb ik een soort van faalangst.

Bij toetsen stress ik altijd en wil ik beste doen en ga ik veel nadenken of ik het goed heb gedaan, ik krijg dan een raar gevoel. Het gaat ook vaak mis bij de toets zelf het lijkt wel alsof ik alles vergeet.


2 reacties

Hey @staypositive,

Ik herken je situatie, ik had twee jaar terug ook heel erg dat ik super bang was voor toetsen en soms daardoor zoveel stress voelde dat het niet eens lukte om te leren. Heb je faalangst training op jouw school? Want onze school heeft dat wel en ik weet niet of het helpt maar het is miss de moeite wel waard. Het is sowieso een goed idee om het hier met je mentor of een andere docent over te hebben.

Wat voor mij heeft geholpen is dingen in perspectief zetten. Dus: vrienden, familie en vooral ook mentale gezondheid zijn ALTIJD belangrijker dan een goed cijfer. En haal je een keer heel slecht, dan kan dat gebeuren. Er zijn geen akelige consequenties die volgen uit een keertje een slecht cijfer. Het is echt niet erg. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad!

Reputatie 7
Badge +9

ik heb soort van de zelfde situatie en nu moet ik heel erg me best doen om over te gaan 

Reageer