Vraag

HAVO/VWO op CITO uiteindelijk advies KADER

  • 15 May 2021
  • 8 reacties
  • 219 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Oke, dit is een probleem dat ik nu heb. Ik had dus HAVO/VWO op het meeste van mijn CITO's. en uiteindelijk ging ik naar KADER/MAVO. en zit ik nu dus op MAVO. Ik vind het gewoon super oneerlijk dat ik alles HAVO/VWO had op CITO's en dat ik als advies Kader/MAVO kreeg.  Want ik zat op speciaal onderwijs en daar had je alles op niveau.

 

ik zat dus bij alles (behalve begrijpend lezen) op VWO of HAVO niveau. En ik haalde NOOIT lager dan een 7. En dus vindt ik het nu raar dat ik op kader ben gezet. Ik had dus laatst ergens gelezen dat begrijpend lezen en je gedrag het zwaarst meetelt bij je advies. Ik zit nu in 3 MAVO, en ga (of althans misschien) naar een VSO school. En dus mijn vraag was, heb ik nu nog iets aan mijn CITO's? Ik doe het (denk ik) goed op school. Ik haal meestal wel een 8 of hoger als ik een beetje zin heb in die toets, en ik leer niet tot weinig voor (de meeste) toetsen. En als ik mijn cijfers tot einde van het jaar alles boven de 7 haal dat ik dan misschien een kans heb om naar HAVO te gaan op die VSO school?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Als je gaat leren haal je misschien nog wel hoger dan een 7 en kan je misschien wel naar havo. Dan laat je ook gelijk zien dat je het wil en kan. 

Het is voor mij nu niet helemaal duidelijk of je nou al op de middelbare zit, maar vgm wel. Je kan het dan in ieder geval ook met je mentor bespreken. Hij/zij heeft meer verstand hiervan en kan jou ook vertellen wat je mogelijkheden zijn.

Hi,

Je kan er nu niet meteen veel aan veranderen. Je kan wel beter je best doen zodat je hoog staat en ze je een niveau hoger laten doen.  

Je kan het!

Reputatie 7
Badge +3

Als je gaat leren haal je misschien nog wel hoger dan een 7 en kan je misschien wel naar havo. Dan laat je ook gelijk zien dat je het wil en kan. 

Het is voor mij nu niet helemaal duidelijk of je nou al op de middelbare zit, maar vgm wel. Je kan het dan in ieder geval ook met je mentor bespreken. Hij/zij heeft meer verstand hiervan en kan jou ook vertellen wat je mogelijkheden zijn.

Ik zou het ook even bespreken met jouw mentor(esse). Dan komt er vast wel een oplossing naar voren. 

 

Groewtrjes,

Werled

Ik zou bespreken met je leraar

Maar begrijpend lezen is wel een belangrijke vak

 

Zelle

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik xit momenteel in 4 MAVO, ik ga na de examens naar (4) HAVO. Ik ga tevens ook naar een andere school dan, wat 30000000, beter is dan degene waar ik nu op zit. Ik heb er heel veel zin in, nog ongeveer 6 weken (vgm) en dan examens. Nog 46 dagen tot 10 mei (zonder vakanties/vrije dagen etc.). En daarna ga ik denk ik ook nog wel VWO proberen.

 

Groetjes,

StackedBlock

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik xit momenteel in 4 MAVO, ik ga na de examens naar (4) HAVO. Ik ga tevens ook naar een andere school dan, wat 30000000, beter is dan degene waar ik nu op zit. Ik heb er heel veel zin in, nog ongeveer 6 weken (vgm) en dan examens. Nog 46 dagen tot 10 mei (zonder vakanties/vrije dagen etc.). En daarna ga ik denk ik ook nog wel VWO proberen.

 

Groetjes,

StackedBlock

Leuk!! Alvast heel veel plezier en succes op je nieuwe school !!

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik xit momenteel in 4 MAVO, ik ga na de examens naar (4) HAVO. Ik ga tevens ook naar een andere school dan, wat 30000000, beter is dan degene waar ik nu op zit. Ik heb er heel veel zin in, nog ongeveer 6 weken (vgm) en dan examens. Nog 46 dagen tot 10 mei (zonder vakanties/vrije dagen etc.). En daarna ga ik denk ik ook nog wel VWO proberen.

 

Groetjes,

StackedBlock


Top !!!  Fijn hoor, veel succes daar!  Maar trouwens al had je mavo en dan MBO dat is nog steeds helemaal super goed hoor.  Je hoort vaak dat MBO’ers hartstikke nodig zijn en heel goeie banen krijgen dus niks mis mee ! :-)  vlgs mij wordt dat heel erg onderschat.

Sanny xxxx

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik hoop dat het je goed gaat :) en ik ben het helemaal eens met @Sanny . Zeker wat ze zegt over MBO.   We hebben bij onze club een jongen die doet MBO met techniek en licht en geluid en die maakt alles altijd super voor elkaar als we iets met podium gaan doen zoals bands laten spelen. Gewldige licht effecten enzo regelt hij allemaal. dus dat is helemaal top :)

Groetjes liefs Julian X

Reageer