Vraag

Havo/mavo 2de, mijn ouders dringen mij om naar havo te gaan

  • 22 June 2021
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hai,

Ik zit nu in een mavo havo klas maar volgend schooljaar wordt ik op havo op mavo geplaatst 

Zelf vindt het niet erg als ik naar mavo moet maar mijn ouders dringen mij om naar havo te gaan. Ze geven mij de indruk alsof mavo niet goed is. Zelf wordt ik daar nogal verdrietig van want ik zo liever willen dat ze er zelf ook zo in stonden.. 

Ik hoopte dat als ik naar havo/mavo ging ik meer zekerheid zou hebben,blijkbaar niet.

 

Iemand tips voor mij?

Ps. Ik wil het niet met mijn metor bespreken en ouders.


1 reactie

Ps. Ik wil het niet met mijn metor bespreken en ouders.

Tuurlijk is het een lastige situatie en ik begrijp best dat je er verdrietig van wordt, maar wat wil je dan? Je kan je ouders niet herprogrammeren opdat zij het wel met je eens worden, zo ongeveer de enige optie die je hebt is praten.Onderbouw waarom jij liever op Mavo wil blijven.

Enerzijds begrijp ik  je ouders wel, ze hebben in die zin het beste met je voor dat ze willen dat je de havo haalt en dan (waarschijnlijk) HBO kan doen. Het is nu eenmaal zo dat HBO bij vele banen tegenwoordig de norm en/of eis is.

Anderzijds is het natuurlijk heel jammer dat je ouders zo pushen. Ik weet niet wat je toekomstplannen zijn (en misschien weet je dat wel niet, dat is ook oké), maar ook na de mavo zijn er ontzettend veel mogelijkheden. Je zou zelfs nog daarna Havo of Vavo kunnen gaan doen.

Alles samenvattend kan ik je niets anders aanraden dan het met je ouders, mentor, leerjaarcoordinator of decaan (een combinatie van je ouders + iets). Ja dat kan lastig zijn, maar een andere optie is er niet echt. Communication is 🔑. Succes! :)

Reageer