Vraag

Haal ik (te) goede cijfers?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi allemaal,

 

Dit is misschien een beetje raar. Om te beginnen ga ik even een nieuwe start op het forum maken! Ik zal mijn gegevens even veranderen. Ik zal wat beter nadenken over de topics en reacties die ik plaats! Maar dat terzijde, aan de titel te zien gaat het dus over cijfers. 

Meestal moeten ouders tegen hun kinderen zeggen 'Ga nu even je huiswerk maken!'. Bij mij is het juist 'Ga even gamen ofzo stop met dat huiswerk!'. Ik maak altijd mijn huiswerk en wil graag alles af hebben! Ik haal ook altijd goede cijfers! En leren gaat heel makkelijk. Is daar een woord voor? Is dit raar? Ben ik een 'nerd'???

Groeten van Bazo.


23 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi nee ik heb dat ook, haal goeie cijfers en sinds kort na een 10 min. gesprek laten mijn ouders me mijn gang gaan omdat ze wel zien dat ik het goed doe :) dat is prettig en mijn resultaten geven mij ook geen problemen. Wel soms mijn onzekerheid en soms juist weer lachbuien en  geintjes , alles wat een joch van 12 soms doet ;) maar het gaat best goed en ik vind mezelf ook geen nerd en als jij goed kan leren is dat juist heel prima toch. Als je naast dat ook nog een leuk leven hebt is er niks mis mee.  Goeie cijfers  blijven halen en gewoon een goeie gozer zijn voor anderen en dan is het helemaal oké !  daarnaast heb ik me sinds kort wat serieuzer opgesteld in de les en dat helpt ook want je wordt dan zelf ook serieuzer genomen,  maarja dat geldt voor  mij en naturlijk vlieg ik ook nog wel eens uit de bocht met kleine geintjes en meligheid maar niks ergs en dan is het leven goed te dragen op school ;)

Groetjes Julian X

@Julian12 Ja, af en toe een grapje met een docent. Of af en toe een geodriehoek in het plafond gooien:) En dan ook weer goed leren is je leven helemaal top. thx

Reputatie 7
Badge +2

Nee hoor en dit had ik echt niet van jou verwacht.  Nerd betekend: scheldwoord voor een heel technische persoon , die heel sullig is in omgang .

Bron : Woordenboek van mijn tweelingbroer(gepikt)

Ik vind juist nerd super cool . Ze halen altijd super cijfers en heeft alle vakken onder controle. Ik wou ook dat ik zoveel motivatie had om zoveel te leren . Ik leer 2 uurtjes en dan kan ik al slapen. Ik heb weinig concentratie en motivatie 

 

Emma

@Emmalove04 Haha heb je dat woordenboek gestolen van hem? Ik kan niet naar bed als ik het niet af heb want dat geeft me een rot gevoel maar niet dat ik het leuk vind. Aardrijkskunde is onmogelijk. Hoe wil hij dat ik weet waar op die wereldbol nederland is???

Hey zo is het wat Julian zegt ! En hey ik vind je ( @Bazo ) zo een stuk leuker en aardiger 😉 goed dat je het aangeeft in je topic. Stoer man 😎 nieuwe start ! Welkom ! Ohja en je bijdrages in de recepten en verslag van je dag zijn altijd leuk en welkom ook :)  word ik blij van !

Sanny xxxx

Hoii,

Kan het misschien zijn dat je hoogbegaafd bent? Zoek anders even op op Google wat dat is;) en het heeft best veel voordelen: je kan bijvoorbeeld je vrienden helpen met hun huiswerk;) 

- Annoniem_meisje 

@Sanny hehe :)

Hoii,

Kan het misschien zijn dat je hoogbegaafd bent? Zoek anders even op op Google wat dat is;) en het heeft best veel voordelen: je kan bijvoorbeeld je vrienden helpen met hun huiswerk;) 

- Annoniem_meisje 

Ja dat kan ook ! Dat is Julian12 ook. Ja idd kun je dan anderen helpen en wijze tips geven enzo. Heb je je iq al eens getest ?

Sanny xxxxx

@Sanny Heb ik over nagedacht, maar na een gesprek te hebben gehad met een vriend zijn we tot de conclusie gekomen dat we genoeg info hadden om te zeggen dat ik daar geen zin in had😅

Reputatie 7
Badge +17

@Bazo  nou ik wou het wel weten maar er verder niet te veel mee doen heb ik pas besloten. Ik ben veel te bang dat ze dan gaan pushen om versneld te gaan enzo en ik vind mn klasje nu  veel te leuk en zoek mijn leerdingen dan ook buiten school 😉 zo blijft het leven leuk want ik zag het niet zitten om nu ( met alle respect hoor !) al met veel oudere mensjes in een klas te zitten ik hou van mn bff's en weet je? Het kan altijd nog.  Dus zo'n test kan je wel doen alleen je bent niet verplicht daar vervolgens iets mee te doen 🙂 doe ik voorlopig ook niet haha.

Groetjes Julian X

@Julian12 Haha! Wat vind je het makkelijkst om te doen? Ik wiskunde! Dat is zo easy 

Reputatie 7
Badge +2

@Emmalove04 Haha heb je dat woordenboek gestolen van hem? Ik kan niet naar bed als ik het niet af heb want dat geeft me een rot gevoel maar niet dat ik het leuk vind. Aardrijkskunde is onmogelijk. Hoe wil hij dat ik weet waar op die wereldbol nederland is??? Haha 

Ik heb het tegenovergestelde . Ik heb een rot gevoel als ik mijn huiswerk af moet hebben en ik niet meteen mag slapen 

Je hebt bij je vorige topic verteld dat je een prank (die heel erg ver is gegaan) uitgehaald heeft en daarna ben je super happy omdat je GESCHORST bent 

Ik weet 100% dat je GEEN nerd bent

 

Emma

Psss Ik heb het alleen Gepikt . Hij moet nu zijn kamer delen met mij(langverhaal. Samenvatting: ik heb nu geen eigen kamer door mijn zusje  )

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik snap het wel, vind leren wel leuk maar soms is het saai omdat je dingen al weet :) maar toch is niet alles zomaar een eitje ik hoor best ook vaak nieuwe dingen. ik heb al wel met bijvoorbeeld geschiedenis en ak enzo de boeken al uit haha bloos, erg hé . Maarja ik leer makkelijk zoals ik al zei en buiten school lees ik graag en schrijf ook en teken graag dingen. En in n hobby kan ik mezelf helemaal kwijt. Dus als jij hobbys hebt waar je je energie in gooit helpt dat ook om het leuk te houden.  We mogen trouwens niet “ chatten " op het forum dus ik kan niet te veel op elkaars quotes in gaan maar laat ik zeggen dat ik helemaal snap wat je bedoeld en nee dan ben je dus geen nerd en opschepper ook niet ofzo. Ik zeker niet want ik werk nog heel erg aan mn zelfbeeld en onzekerheid. :)  maarja, ik hoop dat je er de weg mee vind ;) komt vast goed. En wat het leukste is is vrienden zijn met iedereen :)

Groetjes Julian X

Reputatie 7
Badge +17

reactie check, komt eraan.

@Emmalove04 Ik ben niet echt blij! 

Het is wel vervelend als je geen rust vindt als je niet alles af hebt.  Als je alles te gemakkelijk vindt zit je misschien op een te laag niveau? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey Bazo, leuk dat je een nieuw start wilt maken :)

Mag ik je vragen welk niveau je doet en welk leerjaar je zit?
En als je op de basisschool zit, wat is je advies?

Groetjes, Sano07

@Sano07 Eerste klas. Ik denk vwo maar die schoolsytemen bij ons zijn echt fucked up. Dus ik heb echt geen idee maar alles is natuurlijk nog makkelijk maar zegmaar bij frans bijvoorbeeld kijk ik een keer naar het woord en weet ik het!

Reputatie 7
Badge +2

@Emmalove04 Ik ben niet echt blij! 

Wat !!! Je zei dat je super grappig vond dat je geschorst bent . In je topic over de prank

Reputatie 7
Badge +9

@Sano07 Eerste klas. Ik denk vwo maar die schoolsytemen bij ons zijn echt fucked up. Dus ik heb echt geen idee maar alles is natuurlijk nog makkelijk maar zegmaar bij frans bijvoorbeeld kijk ik een keer naar het woord en weet ik het!

O oke, wat voor cijfers haal je?

Ik snap waarom je het makkelijk vind, ik vond 1e ook niet bepaald lastig en ik leerde voor alles op de laatste dag. Ik ben het eigenlijk eens met je ouders, slow down, doe rustig aan :) Als je dit niet doet kan dit leiden tot 

Ik ben nu ook perfectionistisch en ik probeer er vanaf te komen. Perfectionisme kan uiteindelijk leiden tot faalangst en dat wil je al helemaal niet hebben! En ja zo ik dit lees ben je sowieso begaafd met een goed geheugen en je bent misschien wel hoogbegaafd :) Doe een iq test om erachter te komen, als je een online test doet raad ik https://www.mensa.org/public/mensa-iq-challenge aan. Het beste kan je toch bij een psycholoog een test doen :)

Hoop dat dit helpt! 
Sano07

@Sano07 :) bedankt

Reputatie 7
Badge +17

@Sano07  goede tip!  dat bevestigt mij ook dat ik de goeie keus maak :) Thanks !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Hoi die gewoon IQ testje haalt niet veel uit ik heb ook gedaan 120 jeej maar mij boeit het niet echt iets.

Wilhelmavemela.

Reageer