Vraag

Glow up

  • 28 July 2021
  • 1 reactie
  • 98 Bekeken

Badge

hoi allemaal,

ik ben 14 jaar en ga nu naar 2e jaar op middelbare het eerste jaar is voor mij niet zo goed begonnen omdat ik toen veel paniek aanvallen kreeg naderhand ging het beter maar opeen gegeven moment kwam ik in best veel ruzies terecht op school met mensen waar niemand dat mee wilt toen hebben die mensen me heel vaak liggen belachelijk liggen te maken over mijn uiterlijk en kledingstijl toen deed dat me nog niks maar nu heb ik vakantie en wilt niemand van mijn ouder klas afspreken omdat ze betere vrienden hebben dus nu zit ik hier 6 weken thuis me te vervelen dus dacht dat ik een Glow up wil gaan doen zodat ik het nieuwe schooljaar met een frisse start kan beginnen en ze kan laten zien dat ik veranderd ben maar ik weet helemaal niet waar ik moet beginnen mijn haren zijn goed geknipt maar weet niet hoe ik ze moet dragen want het moet niet te veel werk zijn in de ochtend en make-up draag ik wel maar alleen mascara en lipgloss omdat ik veel puistjes heb en de kleren die ik leuk vind om te dragen werd altijd geoordeeld over dus daar voel ik me niet op mijn gemak bij hebben jullie misschien tips voor waardoor ik durf te zijn wie ik wil zijn en er mooi uit kan zien van binnen en buiten 

gr van mij 


1 reactie

Hi! Ik ben ook 14 en ga dit jaar naar de 3e, ik snap heel goed hoe je je voelt.  Ik heb hetzelfde doorgemaakt. Je hebt geen “glow up” nodig! Je bent 14 en hoeft je echt geen zorgen te maken over wat anderen van je vinden.  Wanneer mensen mij belachelijk maken, negeer ik ze compleet en loop ik door, ook als je vrienden dit doen. 
 

Als je lang haar hebt, zoals ik, probeer het dan niet te veel voor je gezicht te laten hangen. Dan zien mensen dat je je niet verstopt!

Qua make-up betreft, hou het naturel. Je wil niet later terug kijken op oude school foto’s, en er dan uitzien als een clown ;) (tip: gebruik donkerbruine mascara inplaats van zwarte!)

Gebruikt zeker niet te veel foundation en concealer, dit zorgt voor puistjes. 

Als wel een soort “glow up” wil, probeer dan elke avond en ochtend je gezicht schoon te maken met een face-wash. Ook kun je tegen puistjes “Paula’s Choice”, “the ordinary” of een ander middeltje gebruiken.

Veel succes!
 

 

Reageer