Vraag

Gezonde (kantine) snack.

  • 17 September 2021
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

hello peopleee!

ik heb een opdracht gekregen, waarbij we een out of the box ( originele ) gezonde kantine snack moeten maken. Ik weet niet alleen wat mensen bepaald echt lekker vinden, wat eet jij graag tijdens de pauzes?

het moet aan de eisen voldoen:

  • gezond.
  • genieten.
  • goedkoop.
  • gemak.
  • geweten. 

kunnen jullie me helpen? thank u<3.


3 reacties

En wat moet dit “maken” inhouden?

Fruit, zoals appels, voldoet aan al die eisen in ieder geval.
Misschien kun je deze opdracht beter met mensen uit je groep bespreken.
Zij moeten aan het eind van de dag ook diezelfde opdracht maken.

Echt een snack of een maaltijd? Qua maaltijd vind ik dit zelf een lekker en gezond gerecht!

Groetjes Lucas

Reputatie 6
Badge +7

Ik denk dat het verhaal dat je erbij vertelt 2/3e van de opdracht is. Dus hoe je uitlegt hoe je aan de opdracht hebt voldaan.

En niet gewoon een schoteltje met eten neerzet in de hoop dat de docent zelf gaat nadenken aan welke onderdelen van de opdracht dit voldoet. 
Voorbeeld: Als je vet weglaat dan ga je dat echt heel nadrukkelijk noemen, en niet wachten tot de docent alle ingrediënten uitpluist en zelf na een hald uur nadenken tot het inzicht komt dat er geen vet in zit.

 

Wat je er ook in doet: Smaken.   Veel mensen houden van een combinatie: zoutig, fris, zoetig, een beetje een bite.    Dus sinaasappel met appel is leuk … maar is allebei fris-zuur.  Gooi er een zoutig nootje doorheen.  Benadruk wat er wel in zit, wat er niet in zit en welke smaken je hebt samengevoegd.  

Laat duidelijk merken dat alles een bewuste keuze is en geen toeval.

succes!

 

Reageer