Vraag

Geschorst en veel strafwerk?

  • 27 October 2023
  • 10 reacties
  • 161 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Heeey, deze week ben ik uit de les gestuurd omdat ik volgens de leraar aan het praten was. Hij zei dat ik na de les terug moest komen om strafwerk op te halen dus dat heb ik gedaan. Maar omdat het volgens hem de zoveelste keer was, moest ik extra veel strafregels schrijven. En omdat ik die dag ook al van een andere leraar strafwerk had gekregen werd ik boos en schold ik hem uit. Nu ben ik 2 dagen geschorst omdat ik hem uitschold voor **hond. In deze 2 dagen moet ik van 8 tot half 5 strafregels ik schrijven. 1 zn alinea is wel een half blaadje en dat dan 100x overschrijven. En van mijn ouders heb ik een week huisarrest. En dan moet ik het strafwerk wat ik al had gekregen ook nog schrijven. Ik begrijp dat wat ik heb gedaan niet kan en ik snap ook wel dat ik daar straf voor krijg. Maar het was echt een opwelling. Moet ik nog proberen me straf te verminderen of is deze straf gewoon terecht?


10 reacties

Reputatie 4
Badge +2

control je emotie je laat je woede je controle. 

Reputatie 5
Badge +1

Ik zal gewoon zeggen dat het je spijt en misschien een cadeau kopen voor je leraar om te laten zien dat je het echt spijt

Reputatie 3
Badge

Dit heb ik ook zo vaak

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Remko099 

Ik zou het gewoon maken en mijn excuses aanbieden. Ik snap dat het frustrerend is misschien kan je een stres bal regelen zodat je in dit soort situaties je niet zomaar iets zegt.

Ik hoop dat het overschrijven mee valt 

Groetjes @SadLightbulb 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, dat is flink, de hele dag strafschrijven  ? Dat is best veel, ik heb een keer 100 lange zinnen als  strafregels gehad en dat was al veel vond ik. In dit geval zou ik met uitgebreide uitleg en excuses naar die docent gaan en beloven dat het niet weer gebeurt. Misschien gaat er dan wat van je straf af hoop ik voor je.  Dan kun je bv aanbieden dat je een straf opstel zal maken over je fout.  Dat kan helpen. En eerlijk zeggen dat het je spijt. Dan lijkt mij dat die docent ook wel wat in bindt.  En anders zit er niks anders op dan het maar doen. Succes met voor je pleiten, kan nooit kwaad! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 2
Badge

Hoi, dat is flink, de hele dag strafschrijven  ? Dat is best veel, ik heb een keer 100 lange zinnen als  strafregels gehad en dat was al veel vond ik. In dit geval zou ik met uitgebreide uitleg en excuses naar die docent gaan en beloven dat het niet weer gebeurt. Misschien gaat er dan wat van je straf af hoop ik voor je.  Dan kun je bv aanbieden dat je een straf opstel zal maken over je fout.  Dat kan helpen. En eerlijk zeggen dat het je spijt. Dan lijkt mij dat die docent ook wel wat in bindt.  En anders zit er niks anders op dan het maar doen. Succes met voor je pleiten, kan nooit kwaad! 

Groetjes liefs Tartan X

Jaaa het is echt de hele dag strafwerk schrijven maar ik hoop dat het wat minder wordt

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Remko099,

Ik vind van 8 tot half 5 strafregels schijven een hele erge straf en vind het niet kunnen! Zoals sommige al zeggen kan je het met die docent over hebben en je excuses aanbieden? hopelijk wordt het minder!

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +12

Hey ! Oei dat is wel een zware straf !  Ik zou de tips volgen van de anderen hier, leg het netjes uit en beloof dat je het nooit meer zal doen. Ik vind het wel erg veel hoor, een hele dag schrijven als straf.  Mail je docent je excuses nog eens en cc je mentor er bij. Dan weet die er ook van. Ik kan me niet voorstellen dat die leraar er bij blijft als jij netjes je excuses aanbied.  Of, als je denkt dat hij erg streng blijft,  bied je aan om een uur te komen schrijven (of 2 uur) , dat is toch eig al meer dan genoeg, vind ik dan.

Succes ermee en als je toch de hele straf moet,  sterkte !

Liefs Tover xxx

Reputatie 2
Badge

Julli tips hebben geholpen, bedankt!

Ik hoefde alleen vandaag de hele dag strafwerk te schrijven morgen hoefde niet meer. Omdat ik een leraar had uitgescholden en met kanker had gescholden vonden ze deze straf passen  Aan het einde van de dag was ik 32 kantjes verder dus het ik heb me lesje wel geleerd

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, mooi! En zo is het dan ook wel goed denk ik. Dat k-woord om te schelden was natuurlijk ook niet oké dus een straf is dan toch ook goed. Netjes dat je dat zelf ook vind 👍 soms kan straf even nodig zijn 😉 i know.  Als je een x boos bent kun je dat beter later afreageren. Even ergens op boksen ofzo zoals een matras, of buiten ff van je af schreeuwen. Altijd beter dan dat woord of lange straffen. Succes! 🙂

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer