Vraag

Geld weggenomen door ouders

  • 18 September 2020
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

Badge

Hallo iedereen. Ik heb deze zomervakantie een baantje genomen in een kas, om voor mezelf een computer te kopen. Ik zit nu al een paar weken op school (3 gymnasium), en heb een onvoldoende gehaalt. Als straf hebben mijn ouders het geld wat ik heb verdient en wat zakgeld van mijn betaalrekening naar mijn spaarrekening geplaatst, waar ik niet bij kan. Ze vonden dat ik me te veek bezighoud met het kopen van de computer en dat ze daarom het geld hebben weggedaan. Ik heb al een discussie met ze erover gehad, en ze zeiden dat ik het geld terug zou krijgen als ik weer goede cijfers haal. Nu heb ik het pech dat mijn broertje verkoudheidsklachten kreeg, en ik thuis moest blijven tijdens de dagen waar ik eigenlijk toetsen zou maken. Heeft iemand advies, leeradvies of meer verstand hiervan?


4 reacties

Hey,

 

Ik lees dat je ouders je geld waar je in de zomervakantie voor hebt gewerkt hebben afgenomen,  je zegt dat dat komt doordat je een onvoldoende had, ze hebben het geld naar je spaarrekening gezet waar je niet bij kan. Je zou het terug krijgen als je weer goede punten zou halen. Leuk dat je bezig bent met het sparen voor een pc. Aangezien je op gymnasium zit kan ik moeilijk advies geven voor het leren, wat wel kan is gewoon goed meedoen met online les als je die hebt ,ik zou ook aan de docent gewoon vragen stellen  als je iets niet helemaal snapt. Omdat je broertje verkoudheidsklachten heeft moet thuis blijven , ook wanneer je toetsen hebt is dat erg vervelend,  ik zou misschien met je mentor bespreken over misschien een goede leerplanning maken. En misschien is het voor jou wel fijn om online na de les (als dat mogelijk is) met de docent te praten over dat vak etc.

 

Groetjes Gebruiker c 

heyy

je bent je geld kwijt tot je 18 of 21 bent hangt af van bank tot bank, spaarrekening kan je geld aan toevoegen maar niet  afhalen. 

grtjss

Reputatie 2
Badge +3

dit is echt slecht van je ouders.

je doet dit puur voor jezelf en ik weet dat je je best hebt gedaan ( want anders zou je echt niet meer in 3e gymnasium zitten!)

 ik zit ook op gymnasium dus weet hoe moeilijk het is.

 

Hey,

Allereerst vind ik dit echt super onredelijk van je ouders. Jij hebt keihard voor dat geld gewerkt, dus dat verdien je ook. Ze zouden trots op je doorzettingsvermogen mogen zijn.

Ik denk alleen dat je ouders zo gereageerd hebben omdat ze bang/bezorgd zijn, dat je te veel tijd erin gaat steken en dat school ten koste gaat. Nou denk ik zelf niet dat het zover gaat komen, maar dat je ouders dit uit voorzorg hebben gedaan.

Ik zou met je ouders in gesprek gaan en vragen waarom ze zo gehandeld hebben.

En dan proberen afspraken te maken hoe je school met geld verdienen gaat combineren. Hoeveel tijd je aan wat gaat besteden en hoe je het geld het beste kunt bewaren. Je kan ook afspreken dat je ouders het geld voor je bewaren net zolang tot je genoeg gespaard hebt. Ik denk niet dat dat perse het probleem is, maar misschien vinden je ouders dat fijner.

Ik zou in ieder geval op een rustige manier in gesprek gaan en ze niet gelijk aanvallen maar ook hun kant van het verhaal vertellen.

Succes!

Xx Simply Me

Reageer