Vraag

Geen vrienden op school..

  • 15 June 2018
  • 8 reacties
  • 2525 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
(DIT BERICHT IS NIET OM ZIELIG TE DOEN)
Hallo ik ben een meisje en zit in de 2de bijna de 3de. (Ik blijf met dezelfde kinderen in de klas)
Ik heb in mijn klas geen vrienden ook voel ik geen aansluiting (Ze zijn nog wat kinderachtiger dan mij maar dat maakt me niet zoveel uit). In mijn klas ben ik altijd alleen en ik voel me ook best eenzaam.
Gelukkig helpt muziek me wel maar voel me heel erg alleen terwijl ik eigenlijk heel sociaal ben. Ik zit dus in de 2de maar omdat ik een speciale richting doe zit ik in de 3de precies in dezelfde klas. Ik probeer vrienden te maken maar het lukt niet goed of het is maar voor een les leuk en daarna zien ze me al niet meer staan. Ik heb 1 beste vriendin die heel belangrijk voor me is maar zij is de enige en heeft ook andere en kan niet altijd afspreken (wel vaak) maar daarom zit ik vaak alleen en binnen of doe ik iets met me ouders maar dat vind ik ook niet super want met hun is het niet altijd even leuk. Vandaag bijv. was er een klassen bbq maar niemand heeft iets tegen mij verteld dus voel me best buitengesloten. Wat kan ik doen om vrienden te maken in de klas dat ik niet zo alleen ben? Nogmaals ik wil ALLEEN vragen om hulp en met mensen contact die het zelfde hebben. Ik verzorg mezelf verder gewoon goed en zie er normaal uit.

Groetjes anoniem

8 reacties

Ik had precies hetzelfde kunnen schrijven, ik zit precies met hetzelfde probleem alleen ben ik een jongen.
Ik heb ook niet echt vrienden, ik kan wel goed omgaan met de kinderen uit mijn klas maar als je nooit afspreekt kun je ze ook geen vrienden noemen vind ik, vorig jaar had ik een hele vriendengroep opgebouwd en is ook helemaal uit elkaar gevallen wat me ook onzeker heeft gemaakt en zelfs depressief.
Nu heb ik eigenlijk 1 goede vriend en nog een andere vriend waar ik mee om ga maar ik spreek nooit af.
Afain dit gaat niet over mij maar nu weet je tenminste dat je niet de enige bent!
Dankje voor je reactie ik vind het fijn om te lezen en weet dat ik niet de enige ben dat helpt me echt!
Hey !

Ook voor mij is dit een vrij herkenbaar verhaal !
Soms ligt een bepaalde groep je gewoon niet zo goed doordat ze bv. kinderachtiger lijken en is daar helaas niet zo veel aan te doen buiten het jezelf zo prettig mogelijk maken (met dus bv. muziek) . Soms komt het contact gewoon niet zo vlot op gang en moet je het zelf een 'extra zetje' geven . Je kan bv. eens naar een gemeenschappelijke hobby , interesse ,... (sportclub , diersoort , muziekgenre , boeken , films ,... ) van iemand zoeken , als je dit eenmaal weet kan hier een goed gesprek uit voortkomen en zeker ook een vriendschap .
Als je je daar fijner bij voelt kan het zeker geen kwaad om stil te zijn etc. , maar als dat totaal niet is wie jij bent ( je bent bv . heel sociaal ) dan helpt het je zeker niet vooruit . Probeer jezelf te zijn , en op een gegeven moment komt het echt goed !
Heel goed dat je een beste vriendin hebt ! Misschien kan je ook proberen wat contact te leggen met haar vriendengroep door bv. eens allemaal samen af te spreken , of gewoon eens te babbelen , wie weet hoor je dan ook bij die groep !

Groetjes
Lot
@xlotx bedankt voor je reactie! Helpt me echt x
Dit is heel herkenbaar voor mij, in de tweede werd ik op een vervelende manier buitengesloten, maar ik vond hen altijd al te kinderlijk.
Ik heb toen het geluk gehad dat in de bovenbouw de klassen gemixed werden en toen vond ik mensen met dezelfde interesses, echter ging een deel daarvan die kinderlijke groep volgen. Nu heb ik 1 goede en betrouwbare vriend, waar ik helaas niet veel mee afspreek vanwege afstand tussen ons (2 uur reizen en dan met schooltijden is dat lastig) Maar op school hebben we het in de pauzes gezellig.
Dus je kan beter 1 goede en betrouwbare vriend hebben dan vele die achter je rug om roddelen.
Wat je nu eventueel zou kunnen doen is aan je mentor vragen of de klassen nog gemixed worden of gewoon met hem/haar over je gevoelens praten, want praten helpt echt
@kareldegrote bedankt! Ik ga het vragen.
Hoi! Ik heb precies hetzelfde... Ik ben een meisje en zit nu in de derde. Er zijn wel een paar mensen die ik aardig vind maar waar ik niet veel mee afspreek. Zelf ben ik best introvert dus de gesprekken gaan altijd over hun. Niemand merkt dat ik me niet goed voel en vraagt hoe het gaat. Mijn ervaring is dat je gewoon op mensen af moet stappen, misschien waarmee je nooit praat, want die ken je ook nog niet en daar kun je dan misschien een nieuwe vriendschap mee opbouwen 🙂 ik ga nu met een psycholoog praten omdat m'n thuissituatie ook redelijk moeilijk is. Dus misschien dat dat ook iets voor jou is om over je eenzaamheid te praten?

Ik hoop dat het lukt! Succes!

Eleni
Badge

hey, ik zit ook een beetje met hetzelfde probleem in de klas heb ik niemand maar kijk als we uitval hebben word ik altijd heel gestrest en dan wil ik niet alleen zitten want ik word ook soms gepest (een ruzie nog van de 1e) dus hebben jullie tips wat ik dan moet doen?

 

Reageer