geen vrienden op mbo

  • 25 November 2020
  • 2 reacties
  • 251 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal.

Ik ben 16 jaar en zit in me eerste jaar van me mbo opleiding ( grafisch vormgever). De opleiding zelf is erg leuk en ik heb gelukkig aardige docenten waar ik met sommige goed mee om kan gaan. Alleen met me klasgenoten is het contact minder goed. Vanwege corona zitten we in een klas van 12 mensen waardoor het erg gezellig sfeer is. Alleen merkte ik in het begin van de 1e periode dat iedereen goed met om elkaar omgaan en dat bijna de hele klas vrienden met elkaar zijn geworden zonder mij. Zelf heb ik geprobeerd om sociaal te worden en beetje met de groep bij te horen alleen lukt dat niet goed. Ze hebben allemaal dezelfde humor en interesse terwijl die van mij juist anders zijn ( niet dat de mijne raar is-). Op de middelbare was het ook hetzelfde gedoe dat ik steeds geen vrienden had waardoor ik hoopte dat het op de mbo anders zou aflopen. Maar dat is dus hetzelfde gebleven. Ik probeer steeds positief te blijven in de pauze dat ik alleen ben ( meestal zit ik gewoon op instagram rond te scrollen) maar dat lukt dan niet als iedereen om me heen met iemand is. Hierdoor begin ik me weer eenzaam te voelen en bijna geen zin meer om naar school te gaan. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik moet doen,  als ik op school ben lijkt het alsof ik een stil meisje bent die te verlegen is maar als ik buiten school bent dan is het opeens naar gezellig iemand die veel praat en kan lachen.

 

OKay umm ik merk dat ik een hele lange tekst van heb gemaakt oops- ( um srry voor spellingfouten-) 


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hé,

Wat vervelend voor je. 

Probeer bij mensen te gaan zitten. En omdat ze andere intresses hebben  wees geintresseerd naar hun intresses en stel vragen. Ze zijn vast ook geintresseerd in jou dingen. 

hoop dat je hier iets aan hebt.

<3

Hey,

Als het met je klasgenoten niet klikt kan je misschien proberen eens bij mensen uit andere klassen te gaan zitten? Wie weet wordt je dan wel vrienden met hun.
Je hoeft trouwens ook geen goede vrienden te zijn met je klasgenoten om bij hun te staan. Als het gewoon gezellig is, is het prima en dan kan je buiten school om met andere vrienden omgaan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

J8j8

Reageer