geen vrienden

  • 20 February 2020
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Badge

Heey, ik ben 12 jaar oud en ik zit in de brugklas al een tijdje in het begin viel het nog wel mee en ging het opzich wel goed maar na kamp ging het dus best wel slecht ik heb helemaal geen vrienden in de pauzes ben ik alleen en in de klas hebben we vasten plekken dus dan heb ik er geen last van in de klas maar als je tweetallen moet maken of een groepje dan blijf ik vaak over en ik probeer met mensen te praten enzovoort maar ik word buitengesloten mijn cijfers zijn ook niet zo goed buiten school ken ik wel andere mensen maar die spreek ik nooit en hebben andere vrienden dus k weet nu niet echt precies wat ik moet doen jk ben altijd alleen en daardoor lijk ik verlegen maar ben eigenlijk best wel druk alleen nu word ik gezien als het verlegen meisje van de klas weet iemand misschien wat ik kan doenn ben trouwens een meisje.


4 reacties

Badge

Hoi anoiem 

ik herken wat je bedoeld dat je in de klas anders bent dan dat je wil zijn, heb dit soms ook ik geef het advies om er niks van aan te trekken (weet dat het lastig is) en als je dit niet wilt dan moet je er proberen mee te leven, ik denk dat het komende tijd mss beter komt. je kan ook in de pauze kijken of je mensen van je oude school kent en daar mee een gesprek aan gaan (weet dat dat behoorlijk spannend is, zelf ervaring)

Veel su6 laat horen wat er van gekomen is.

Hoi,

Het gaat beter worden. Echt waar. Je gaat mensen vinden waarmee je supergoed kan opschieten kan samenwerken en kan kloten. Misschien nu nog niet. Maar naarmate je ouder wordt leer je steeds meer mensen kennen en wordt het steeds makkelijker om vrienden te maken.

Hou vol!

X Leen

Heey, ik ben 12 jaar oud en ik zit in de brugklas al een tijdje in het begin viel het nog wel mee en ging het opzich wel goed maar na kamp ging het dus best wel slecht ik heb helemaal geen vrienden in de pauzes ben ik alleen en in de klas hebben we vasten plekken dus dan heb ik er geen last van in de klas maar als je tweetallen moet maken of een groepje dan blijf ik vaak over en ik probeer met mensen te praten enzovoort maar ik word buitengesloten mijn cijfers zijn ook niet zo goed buiten school ken ik wel andere mensen maar die spreek ik nooit en hebben andere vrienden dus k weet nu niet echt precies wat ik moet doen jk ben altijd alleen en daardoor lijk ik verlegen maar ben eigenlijk best wel druk alleen nu word ik gezien als het verlegen meisje van de klas weet iemand misschien wat ik kan doenn ben trouwens een meisje.

Het komt zeker goed! Blijf ten eerste jezelf ik had hier ook erg last van ik ben mezelf gebleven en ik heb zeker een paar hele goede vrienden. Als het je dwars blijft zitten ga dan eens praten met je mentor of leermeester. Een mentor/leermeester is daar juist voor bedoeld. Stel je hebt geen leuke, lieve of betrouwbare mentor praat er dan over met je ouders op ga hulp zoeken op school. ( ik heb ook hulp gekregen van school van mijn mentor ) Als alles hier boven niet werkt en je het niet fijn vind ga dan eens in de pauze kijken wie er alleen zitten ( kan spannend zijn maar dit lukt je wel ) Heel veel succes met wat er gaat komen het gaat je lukken) Groetjes Mij 

Heyy, 

Nog even een klein tipje. Vraag aan je mentor of hij je naast een ander klasgenootje kan laten zitten die jij aardig lijkt. Als je naast elkaar zit leer je elkaar snel kennen, omdat je veel samenwerkt.

 

Xx

Reageer