geen motivatie voor school

  • 25 April 2021
  • 5 reacties
  • 179 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben 15 jaar. En ik heb geen motivatie  voor online les. Ik doe nu in de week echt heel weinig  iemand tips? en of iemand het zelfde heeft.


5 reacties

Hoi,

Ik kan je niet met school zelf helpen maar misschien heb je wat aan deze tips:

1. Blijf actief door de dag, neem af en toe een wandeling al is het maar een paar honderd meter. Zorg ervoor dat je niet de hele tijd stil achter je beeldscherm zit.

2. Ga niet slapen/werken/leren in dezelfde ruimte hierdoor creëer je een slechte woon werk omgeving. Het kan ook stress opleveren voor t slapen gaan. Heb bijv je laptop/computer in de woonkamer.

3. Houd een vast slaapritme aan, zorg er voor dat je niet heel laat ga liggen en wakker word en houd een gezond ritme aan.

4. Zet realistische en concrete doelstellingen. Een doel als ik moet een voldoende staan voor wiskunde aan het eind van het schooljaar. Is veel moeilijker te halen als een doel als: Ik ga vandaag mijn wiskunde huiswerk maken en als ik iets niet snap vraag ik dat aan de docent of je ouders.

Ik hoop dat je een klein beetje hier iets aan had. Onthoud voor jezelf, dit is belangrijk voor je om later een goede toekomst met een leuke baan te vinden. Het zal je veel tijd schelen om nu je opleiding goed af te ronden.

Badge

Heey heeyy ,

Ja, dat probleem heb ik ook. Die online lessen verpeste je ritme, je kan niet normaal uitleg krijgen en/of vragen stellen. Binnenkort ga ik naar de 3e en heb überhaupt al geen motivatie meer. Ik word nu al 7 jaar gepest, heb veel problemen thuis en familie. Ze zeggen me "we helpen wel als het nodig is" .. nog nooit. Nooit. Is er iets gedaan. Onze klassen zijn nu in 2e verdeeld vanwege corona, zelf vind ik dat echt een fijnere optie! In die tijd heb ik depressie gekregen, net voor corona had ik het al maar ik verstoptte het voor de mens. Mijn ouders wisten niks. Het word alleen maar erger. Mijn stiefma en pa proberen me te forceren alcohol te drinken en mijn familie praat nooit meer met me. Maar ik zou gewoon zeggen, probeer goede nacht rust te krijgen. Ga na je online les ff naar buiten, loop ff 20 minuutjes, ga iets doen wat je echt leuk vind. Huiswerk kan altijd nog. Jezelf fijn voelen ook- maar dat gaat voor. School zou het geen reden vinden, maar dat is het zeker wel! 

- sky1314 ♡

@Sky1314 
Mijn mentor  vind het gelukig  niet erg maar ik zelf wel. Ik zit in de 3 en volgende jaar nog een keer om dat ik lwt wil doen dan kan ik naar mbo 2 over 2 jaar anders moet ik volgende jaar naar een andre  school en mbo 1 doen dus het maakt ook niet uit want als wat ik moet doen heb ik gedaan. Ik hoop dat het goed gaat met jou  en dat je de juiste hulp krijgt die jij wil😊

Badge +1

Mij helpt het erg om vooruit te kijken: als ik dit af heb dan kan ik yt gaan kijken of als ik nu goed ga leren dan krijg ik een goed cijfer en hoef ik voor de volgende toets bijna niet te leren. “Doelen stellen” aan je zelf met beloningen

Reputatie 2
Badge +3

ik was ook niet echt gemotiveerd, meestal raffelde ik dingen af en ging gamen

daardoor kreeg mijn vader een melding en moest ik voor straf  alles overdoen plus wat extra

 

Reageer