Vraag

Geen motivatie voor huiswerk maken

  • 3 April 2023
  • 8 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

ik heb geen motivatie voor huiswerk maken , heeft iemand tips?


8 reacties

Hey,

Dat klinkt al beter dan bij mij (Ik heb geen motivatie voor alles wat met school te maken heeft 😂).

Dat ik geen motivatie heb betekent niet dat ik ook geen motivatie krijg. Bij mij helpt het als ik tegen mezelf zeg, als ik klaar ben met schooldingen dan kan ik bijvoorbeeld de hond uitlaten. Het is iets dat bij het puberen hoort. Bij mij levert het wel veel discussie op 🙄.

Succes!

Reputatie 3
Badge +3

Ik begin meteen met huiswerk als ik thuis ben anders heb ik helemaal geen zin meer.

Ik spreek soms af met vriendinnen om samen huiswerk te maken, altijd leuker en gezelliger dan in je uppie. En ik maak het meestal gelijk als ik thuis ben want dan heb ik daarna alle tijd voor mezelf om leuke dingen te doen.

Reputatie 7
Badge +17

Wat hier al is gezegd, meteen beginnen als je van school komt. Als je het gaat uitstellen komt er meestal niks meer van. Een planning maken kan ook helpen.

Hier staan ook nog wat tips waar je misschien wat aan hebt:

https://nl.wikihow.com/Gemotiveerder-worden-om-je-huiswerk-te-doen

Reputatie 7
Badge +15

Zoals hierboven al vaak is genoemd; begin zodra je uit school komt, als je het uitstelt, komt er vaak niks meer van. 
 

je kan jezelf ook een kleine beloning geven: dat je, als je al je huiswerk af hebt iets leuks mag gaan doen. Of iets lekkers kan pakken… 

 

Probeer ook een planning te maken, en die ook echt proberen te volgen. Zorg wel dat je na elke 2 uur leren, even 15 minuutjes (of wat langer) even wat anders doet: even wat bewegen, iets  drinken, zodat je niet te moe wordt.

 

leg ook apparaten (telefoon, Ipad ect) weg, of uit het zicht, met het geluid uit, dit zorgt vaak ook voor afleiding. 
 

suc6!
 

Mij_Niet_Gezien  

Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor de reacties! , alleen heb wel een hele erge burnout dus ben nu voor de eerste keer in een hele lange tijd op school dus voor mij lukt eig niks me nog yk

Badge

Hey hoi ik ben best laat maar ik heb nog een tip.

(En wat erg van die burnout)

tip: Ga naar de bieb met vrienden en maak het daar want met vrienden gaat het sneller(hoeft niet in de bieb maar een rustige omgeving helpt wel. 

Veder niet alles in een keer maken hou soms een pauze tussen door.

-xxx- Megan <3 je kunt het ik geloof in je

Reputatie 4
Badge +3

Hey hoi ik ben best laat maar ik heb nog een tip.

(En wat erg van die burnout)

tip: Ga naar de bieb met vrienden en maak het daar want met vrienden gaat het sneller(hoeft niet in de bieb maar een rustige omgeving helpt wel. 

Veder niet alles in een keer maken hou soms een pauze tussen door.

-xxx- Megan <3 je kunt het ik geloof in je

helaas heb ik ook geen vrienden maar bedankt voor het advies @megan12 <3

Reageer