Vraag

Geen motivatie meer voor school en dromen

  • 5 February 2023
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Badge

Hallo allemaal ik heb een probleem. Ik zit nu in een MAVO\HAVO klas leerjaar 2. Vorig jaar was het allemaal makkelijk maar dit jaar ging er van alles fout. Zoals jullie weten is er nu oorlog in Oekraïne (mijn ouders zijn uit Oekraïne en ik ben zelf hier geboren) en wij hadden een halfjaar lang 9 mensen in huis nu 6. Het was heel druk thuis en ik kom mij niet goed concentreren of leren voor toetsen. Ik mag maar twee onvoldoendes staan als ik naar HAVO wil en ik heb nu zelf twee onvoldoendes dus ik sta nog net op het randje. Ik leer eigenlijk alleen maar omdat mijn ouders dat zeggen maar ik heb geen motivatie om te leren. Ik voel me vreselijk slecht als ik nu tegen mijn ouders zeg dat ik naar MAVO wil gaan omdat ik het niet gewoon niet aankan (ik heb nog een broertje en ik denk als ik naar de MAVO ga en hij naar HAVO of VWO dat ze mij vergeten). IK heb dus helemaal geen motivatie om te gaan leren en ook niet om mijn doelen te bereiken.  Wat moet ik doen. Ik heb nu ook geen vrije tijd meer en ik zou dat wel willen hebben. 

 

Alvast bedankt voor uw reactie.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

In gesprek gaan met je mentor. Hij/zij kan jou helpen bij dit dilemma 

Reageer