Vraag

Geen motivatie

  • 27 September 2020
  • 9 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Ik heb dus 0 motivatie voor school en eigenlijk voor alles. Dit gaat ten koste van mijn cijfers. Wat kan ik hieraan doen?


9 reacties

Hoi hoi wat naar dat je geen motivatie hebt! Ik weet niet goed wat je hieraan kunt doen want ik denk dat dat per persoon verschillend is. Ik weet wel dat het voor mij helpt om er een 'doel’ aan vast te maken bijvoorbeeld als ik zolang leer dan mag ik daarna een kwartiertje gamen ofzo. 

Wat je je misschien ook af kunt vragen is of je je fijn voelt op je school en of je misschien een verkeerde school / niveau hebt 

Dit hoeft niet zo te zijn he!! Alleen ken ik vriendinnen die geen motivatie hadden maar dan ook echt gewoon helemaal niks en die hadden dan bijv. een verkeerde school of er was anders iets aan de hand.

Groetjes Dreamer :blush:

Ik heb hier zelf natuurlijk ook wel eens problemen mee, en ik ga nu waarschijnlijk het kutste en cliché antwoord ooit geven: Denk aan je toekomst:stuck_out_tongue_winking_eye:

Nee, serieus. Heb je een doel voor ogen? Een vervolgopleiding, etc? Denk daar dan aan. Dat is wat je wilt bereiken en het enige wat je tegenhoudt ben jezelf. Als je datgene wilt zal je er echt iets voor moeten doen. Als je nu even door de zure appel heen bijt en even je best doet, zal je jezelf later dankbaar zijn.

Badge

doe alsof je in een film zit en dat je in de film hw aan het maken bent. of zet een timer, en als je na 45 min bijv. goed hebt gewerkt en niet iets dat niet voor school is hebt gedaan, mag je 5/10 min op je tel, ZET HIER VOOR OOK EEN TIMER! elk woordje dat je weet voor bijv. frans krijg je 1 klein snoepje, 1 chipje, 1 popcorntje, etc. aan het einde van een lijst heb je dus een bakje vol als snack. zo zijn er allemaal andere leuke “spelletjes”/ beloningen die je kunnen helpen om aan het werk te gaan.

mij helpt het altijd op in de zelfde kamer als mijn moeder te zitten, als die niet thuis is dan ga ik vaak met iemand bellen die ook huiswerk moet maken.

Reputatie 2
Badge +3

ik zit op gymnasium 4e week en het lukt mij nog steeds! 

en weet je hoe dat komt?

ik plan goed en heb veel inzet. 

ik heb van heel veel (ja echt heel veel) mensen gehoord voordat ik naar de middelbare ging dat je je huiswerk moet willen maken. het klink een beetje gek maar zonder je eigen wil ga je het echt niet halen!!! SUCCES

Reputatie 3
Badge +4

Ik zou zeggen jezelf motiveren, dat als je een rijtje woorden hebt geleerd. ga je spelen, of iets uit de snoeppot pakken waardoor je gemotiveerd raakt.

Ik zou zeggen jezelf motiveren, dat als je een rijtje woorden hebt geleerd. ga je spelen, of iets uit de snoeppot pakken waardoor je gemotiveerd raakt.


Het is niet de kleuterschool he, niet iedereen raakt gemotiveerd van spelen

Reputatie 1
Badge +2

ik zit op gymnasium 4e week en het lukt mij nog steeds! 

en weet je hoe dat komt?

ik plan goed en heb veel inzet. 

ik heb van heel veel (ja echt heel veel) mensen gehoord voordat ik naar de middelbare ging dat je je huiswerk moet willen maken. het klink een beetje gek maar zonder je eigen wil ga je het echt niet halen!!! SUCCES

Ja bedankt, de eerste twee jaar lukte mij ook nog. Ben inmiddels in 3 gymnasium en geen idee waar de motivatie heen is.

Badge

Hey! Ik heb hier zelf ook vaak last van en wil je graag wat tips geven!

Bij mij werkt het goed om een study with me video op te zoeken op youtube. Zo moet je eigenlijk wel gaan beginnen met je werk. 

Ook een goeie : beloon jezelf met iets. Een uurtje werken : half uurtje gamen enz.

Ik hoop dat dit een beetje heeft geholpen! 

Groetjesss,

Je grote brooo :)

Badge

heyy,

 

ik heb dit ook. ik heb over 3 weken toetsweek en ik heb samen met mijn vader een planning gemaakt. maar ik houd me er helemaal niet aan. ik ga gamen of iets anders doen. en mijn cijfers zijn ook niet al te best. misschien helpt dit je om te weten dat je niet de enige bent. 

 

xxx,

anybody

Reageer