Geen begrip (adhd dyslexie)

  • 5 September 2018
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal ik moet even wat kwijt en vragen voor tips:

Ik ben en meisje met adhd maar op een of andere reden denken docenten dat dat niet kan **en druk ongeconcentreerd meisje* zij denken dat bet vast alleen jongen zijn daardoor krijg ik overal de schuld van en begrijpt niemamd mij.. ik word ook niet geholpen ook al weten mensen dat ik adhd heb dat is heel naar want dat heeft er voor gezorgd dat ik van havo naar vmbo mag gaan dit is natuurlijk nooit leuk maar het is nou eenmaal zo..mijn mentor weet ook dat ik adhd heb en dyslexie(waardoor ik het echt heel moeilijk vind om te leren ik kan nog geen 5 minuten concentreren of ik word al afgelijd) en ik heb haar meerdere keren om hulp gevraagd maar ze deed niks gellukkig ben ik van haar af en ook ven de rest van de docenten..
Hoe kan ik dit voorkomen op mijn nieuwe school?dat mensen mij begrijpen..inplaatsvan wegte duwen of uitstelen..

Alvat bedankt

2 reacties

Hey. Ik denk dat je gwn duidelijk moet zijn met wat je hebt, wat het gevolg is. En wat je dan van ze wil.

Ik zou het anders niet weten. Sorry..

Werkt het om op de achtergrond een druk muziekje te luisteren en terwijl je dat luisterd je huiswerk te maken of te leren?
Bij mij hielp dat een tijdje terug wel ( ik hen geen Adhd ofzo maar gwn ) dat zegmaar het drukke deel van je hersenen is afgeleid zodat de rest zich beter kan concentreren?

En mag je frans en duits skippen?
Een jongen bij mij in de klas hoeft geloof ik voor die vakken maar 5 cijfers te halen ( 10 in totaal dus ) en maf de rest laten zitten vanwege zijn Dyslexie.
Hey!
Ligt je mentoren persoonlijk goed in over wat je hebt en wat je dwarszit die zullen er dan beter aan gaan denken dan dat ze een mailtje krijgen met alleen dat je ADHD hebt!
Veel succes
Gr. Sayittomy

Reageer